۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۸۸
افسر سابق سرویس اطلاعات تشکیلات خودگردان فلسطین فاش کرد، این سرویس افرادی دارد که مأموریت آنها تحریک مردم نوار غزه (علیه حماس) است و برای این کار حقوق می‌گیرند.
به گزارش پایداری ملی، در پی اعتراض‌ها و تظاهرات‌های اخیر در نوار غزه، «فهمی شبانه» افسر سابق سرویس اطلاعاتی تشکیلات خودگردان فلسطین فاش کرد، اینکه دستگاه‌های امنیتی به برخی افراد پول بدهند تا مردم را تحریک به اعتراض کنند، عجیب نیست.

شبانه به وبگاه «الرساله» فلسطین نزدیک به حماس گفت، این دستگاه‌های امنیتی غالبا برای سوءاستفاده و بهره‌بردای از وضعیت اقتصادی و آماده کردن فضا برای تحریک مردم، افرادی را به خدمت می‌گیرند.

وی ادامه داد، سرویس اطلاعاتی تشکیلات خودگردان شرایط را برای تحریک مردم آماده می‌کند نه فقط برای بهره‌برداری از تحرکات. این سرویس‌ها اعضایی در اختیار دارند که در مقابل تحریک مردم حقوق می‌گیرند. علاوه بر آن توافق‌هایی با کشورهای صاحب نفوذ برای تنگ کردن عرصه بر مردم دارند، آنها در دو مسیر سیاسی و امنیتی حرکت می‌کنند.

شبانه سپس اعلام کرد، تمام دستگاه‌های امنیتی در راستای این مأموریت کار می‌کنند و این موضوع فقط مرتبط با «ماجد فرج» رئیس سرویس اطلاعاتی تشکیلات خودگردان نیست. وضعیت می‌تواند در عرض چند ثانیه از سوی تشکیلات خودگردان و اطلاعات آن به صورت کامل متوقف شود؛ درست زمانی که حماس یک توافق [آتش‌بس] با «اسرائیل» را پیش‌بینی می‌کند، درمی‌یابد که همه چیز متوقف خواهد شد.

دوشنبه (دیروز) نیز یک مقام رسمی در دستگاه امنیت داخلی وزارت داخله حماس در نوار غزه، از برنامه اطلاعاتی تشکیلات خودگردان در رام‌الله پرده برداشت که هدف از آن ایجاد هرج‌ومرج در استان‌های نوار غزه با بهره‌برداری از تظاهرات‌هایی است که برای مطالبه کاهش قیمت‌ها در این منطقه بر پا شده است.

نوار غزه چند روزی است شاهد تظاهرات مردم در اعتراض به گرانی و اعمال مالیات‌های جدید از سوی دولت حماس در این منطقه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر