۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۸۳
تولید یخچال نگهدارنده واکسن، کیت و دارو در مازندران
رئیس پارک علم و فناوری مازندران از تولید نسل جدیدی از یخچال‌های هوشمند در ایران با قابلیت نگهداری واکسن، کیت و دارو خبر داد و گفت: با این اختراع، ایران به جمع کشورهای سازنده یخچال‌های «آیس‌لاین» پیوست.
به گزارش پایداری ملی، علی معتمدزادگان در شهرستان ساری، اظهار کرد: نوع جدیدی از یخچال‌های هوشمند توسط یکی از شرکت‌های زیر پوشش پارک علم و فناوری مازندران به مرحله تولید انبوه رسیده است و می‌تواند سالانه ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه یخچال با قابلیت نگهداری واکسن، کیت و دارو را وارد بازار کند.

وی با بیان اینکه این یخچال‌ها پس از قطع برق و یا خرابی کمپرسور و یا هر مشکل دیگری قابلیت حفظ مواد را تا ۶ ساعت و در رنج ۲ تا ۸ درجه دارد، افزود: این تست در دمای محیط ۳۵ درجه گرفته شده است و اگر دمای محیط کمتر باشد، بیشتر دما را نگه می‌دارد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران بیان کرد: تلرانس دمایی داخل یخچال حدود پنج صدم درجه بوده و به‌شدت یخچال پایداری است، دیتا لاگر یخچال‌های ساخته‌شده آپشن‌های زیادی دارد، مجهز به ترموگراف داخلی است و سه سنسور را پشتیبانی می‌کند.

این مسؤول ادامه داد: در صورت بروز مشکل به مسؤول مربوطه پیامک ارسال می‌کند و فرد می‌تواند دمای لحظه‌ای را از آن دریافت کند.

معتمدزادگان درباره دیگر مشخصات این یخچال‌های هوشمند ساخت داخل اظهار کرد: محصول تولیدشده کاملاً لمسی است، صفحه هفت اینچی دارد، مینیمم و ماکسیمم را در خود ذخیره می‌کند، قابلیت ریست سخت‌افزاری دارد و اطلاعات را می‌توانید در فلش ذخیره کنید، نسبت به نوسان برق مقاوم است، فضای داخلی آن حدود ۵۵۰ لیتر است و از تکنولوژی آیس لاین استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: تکنولوژی آیس‌لاین پیش از این متعلق به پنج کشور آمریکا، انگلستان، دانمارک، لوگزامبورگ و چین بود و با این اختراع، ایران ششمین تولید کننده است.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران درباره قیمت این محصول نسبت به مشابه خارجی گفت: قیمت نمونه خارجی بین ۹۰۰ تا ۳ هزار و۳۲۰ دلار است که با احتساب گمرک و مالیات قیمت ریالی آن حدود ۲۵ تا ۷۰ میلیون تومان است، اما این یخچال‌های ساخت داخل با قیمت ۷.۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.


معتمدزادگان با بیان اینکه پارسا دانش‌فر مدیرعامل شرکت سازنده است، افزود: با این اختراع، سالانه از ورود ۲۲۰ دستگاه یخچال ویژه نگهداری واکسن، دارو، کیت و فرآورده‌های خونی به ارزش حداقل سه میلیارد تومان جلوگیری شده است.

وی در پایان اظهار کرد: ظرفیت تولید روزانه این یخچال‌ها ۱۵ دستگاه و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال است که قابلیت و ظرفیت افزایش تا روزی ۳۰ دستگاه را نیز دارد.

به گزارش فارس، ثابت‌نماندن دمای یخچال‌های معمولی در رنج ۲ تا ۸ درجه‌ای هنگام قطع برق یکی از مشکلات مراکز بهداشتی درمانی است که بعضاً خسارت‌های فراوانی را به این بخش تحمیل می‌کند.

کارگاه تولید نسل جدید یخچال‌های هوشمند که کمک بزرگی به بخش سلامت کشور است؛ در جاده جویبار قرار دارد، با این محصول ایران به بازارهای جدیدی در محصولات خانگی دست پیدا کرده است که باید با بازاریابی مناسب زمینه صادرات و ارزآوری را فراهم کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر