۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۹۸۱
سرریز شدن سدهای استان گلستان
به دلیل سرریز شدن سدهای گلستان و احتمال وقوع سیلاب در مناطق شمالی استان گلستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان به همراه برخی دیگر از مدیران به شهرهای شمالی استان اعزام شد.
به گزارش پادیداری ملی، بارش شدید باران از دو روز گذشته در استان گلستان شروع شده که این بارش باعث بروز خساراتی به نقاط مختلف استان گلستان شده است.

بر اثر این بارش شدید سدهای استان گلستان سرریز شده و مسوولان ناچار هستند حجم آب اضافی ورودی به سدها را تخلیه کرده که این امر احتمال وقوع سیلاب در مناطق شمالی استان به ویژه روستاهای پایین دست سد «گلستان» و «بوستان» را افزایش می‌دهد که بر اساس اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان روستاهای این مناطق برای پیشگیری از وقوع خسارت‌های احتمالی در حال تخلیه شدن است.

همچنین با دستور استاندار گلستان معاونان و مدیران مرتبط با حوزه بحران به مناطق مختلف استان اعزام شده تا در مدیریت عملیات‌ها و هماهنگی اقدامات اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: بارش برف و باران در نقاط مختلف استان خسارت‌هایی را وارد کرده که بخصوص در جاده کوهستانی «خوش‌ییلاق» به «آزادشهر» بارش شدید برف و ریزش کوه باعث شده تعدادی از هموطنان در این مسیر نتوانند به مسیر ادامه دهند.

عبدالرضا چراغعلی بیان کرد: در همین راستا از ساعات ابتدایی وقوع حادثه نیروهای امدادی در حال امدادرسانی هستند تا مسافران در راه مانده در این مسیر به نقطه امن منتقل شوند.

وی بیان کرد: خوشبختانه استان‌های سمنان و مازندران هم در این امر کمک‌های خوبی را به ما داشتندو از ساعت چهار بامداد امروز هم چند دستگاه «بلدوزر» از استان‌های همجوار و استان خودمان برای بازگشایی مسیر به محل اعزام شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان تصریح کرد: نیروهای هلال احمر، سپاه، نیروهای مردمی و بسیج به محل اعزام شدند تا به سرعت مسیر تخلیه و بازگشایی شود.

چراغعلی در خصوص سرریز شدن سدهای استان و احتمال وقوع سیلاب در شهرهای شمالی استان، گفت: با دستور استاندار گلستان خدم و برخی دیگر از مدیران به شهرهای آق‌قلا، گمیشان و بندرترکمن اعزام شدیم چون نگرانی طغیان «گرگانروز» و «قره‌سو» و «اترک» وجود دارد و در تلاش هستیم با مدیریت موضوع کمترین خسارات احتمالی را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: تاکید و تقاضای ویژه داریم شهروندان به هیچ عنوان در مسیر و حاشیه رودخانه‌ها حاضر نشوند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم و مردم به توصیه‌ها و اخطاریه‌ها توجه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر