۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۴۹
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: تراکم جمعیت در استان البرز ۱۱ برابر کشور است، از نظر مهاجرت رتبه اول را کشور را داریم که طبیعتاً نقاط حاشیه‌ای در آن ایجاد می‌شود و متاسفانه آمار نزاع در کرج، دو تا سه برابر آمار کشوری است.
به گزارش پایداری ملی؛ سردار عباسعلی محمدیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه ضرورت وجود دارد که به استان البرز نگاه ملی شود، اظهار کرد: استان البرز در مسیر عبور 14 استان کشور قرار دارد. 

ثبت 55 میلیون تردد و سفر در ایام نوروز 97 در استان البرز

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ادامه داد: استان البرز بین 14 تا 18 درصد از ترافیک کل کشور را دارد، در نوروز 97، 55 میلیون سفر و تردد در استان البرز رخ داد و در طول سال 96 نیز 556 میلیون تردد در استان البرز ثبت شد اما زیرساختهای این استان متناسب با رشد سفرها نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: اتوبان شهید همت و شهید خرارزی قرار است شهر کرج را به عنوان کمربندی دور بزند و به اتوبان کرج - قزوین متصل شود که منجر به کاهش ترافیک در استان البرز می‌شود.

محمدیان افزود: رانندگانی که در این ایام قصد عبور از استان کرج و جاده چالوس را دارند باید حین رانندگی سعه‌صدر کافی را داشته باشند، ویژگی جاده چالوس این است که چهار لاین خودرو داخل ورودی آن می‌شوند، نوروز 97 برخی رانندگان بیش از سه ساعت در ورودی جاده چالوس ماندند.

فرمانده انتظامی استان البرز متذکر شد: بارها پیش‌آمده به خاطر برف و کولاک و ریزش بهمن جاده چالوس مسدود شده است که رانندگان باید برای تردد در این جاده زنجیرچرخ، لباس گرم و خوراکی همراه خود داشته باشند.

در زمان یک‌طرفه شدن جاده چالوس حوادث چند برابر می‌شود

وی ادامه داد: زمانیکه جاده چالوس را یک‌طرفه می‌کنیم حوادث به دلیل عدم شناخت رانندگان از جاده چند برابر می‌شود به طور مثال دو دستگاه خودروی عبوری هفته گذشته پس از یک طرف شدن جاده چالوس، به پایین از جاده سقوط کردند.

محمدیان با بیان اینکه از ابتدای اسفند تمهیدات پلیس استان البرز برای سفرهای نوروزی آغاز شده، گفت: ستاد تسهیلات نوروزی امسال امکانات جدیدی وارد محدوده جاده چالوس کردند و در محدو‌ده‌هایی که امکان سقوط بهمن است، تجهیزات مستقر شده، بخش زیادی از جاده چالوس تحت پایش تصویری قرار گرفته و تمام ماموران پلیس راه، راهور و گشتهای کلانتری به دوربینهای انفرادی روی لباس مجهز شدند.

وی افزود: یکی از نیازمندی‌های جاده چالوس ایجاد کمپ‌هایی است که مردم در آن استراحت کنند که اکنون به شکلی که در سایر راه‌ها وجود دارد، این امکانات تعبیه نشده اما در طول مسیر دو مکان برای اسکان اضطراری درنظر گرفته شده است که در صورت بروز حادثه می‌توان نسبت به اسکان اضطراری اقدام کرد،

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه در سال 97، چهار درصد سرقتهای خشن در استان البرز کاهش یافته، از افزایش سرقتهای خرد در این استان خبر داد و گفت: در مقایسه یا سال گذشته، 13 درصد احساس امنیت مردم در استان البرز بیشتر شده است.

البرز رتبه اول مهاجرت کشور را دارد

وی درباره تامین امنیت مناطق حاشیه‌ای شهر کرج نیز گفت: در استان البرز از تمام قومیتها سکونت دارند، تراکم جمعیت در استان البرز 11 برابر کشور است، از نظر مهاجرت رتبه اول را کشور را داریم که طبیعتاً نقاط حاشیه‌ای در آن ایجاد می‌شود که برای سالم‌سازی این نقاط اقداماتی انجام دادیم اما متاسفانه آمار نزاع در استان البزر بالا و دو تا سه برابر آمار کشوری است.

محمدیان ادامه داد: البته حدود 25 درصد از کسانی که در سامانه 110 اعلام سرقت می‌کنند، برای پیگیری پرونده مراجعه نمی‌کنند اما این رقم را نیز در آمار می‌آوریم.

وی تصریح کرد: در طول یک سال گذشته که توفیق خدمت در این استان را داشتم، اشراف بر جرم و مجرمان را به وجود آوردیم، کشف قتلها از 73 درصد به 130 درصد در سال 97 رسیده است، حتی قتلی که هفت سال پیش به نتیجه نرسیده بود، کشف شد و در سال 97 فقط یک پرونده قتل کشف نشده در کرج داریم.

وی با اشاره به پرونده‌ دختربچه‌ سه ساله‌ای که چندی پیش در کرج ربوده شده بود، گفت: این دختربچه در یک بازار روز در محلات کرج ربوده شد که حدود دو ماه و نیم به صورت شبانه‌روزی پرونده پیگیری شد تا اینکه متهم پرونده شناسایی و بعد مشخص شد پدر و مادر دختربچه کودک آزاری داشتند، سرانجام بچه از آنها گرفته و تحویل بهزیستی شد.

محمدیان در پاسخ به سوالی درباره کمبود تجهیزات در استان البرز، یادآور شد: هر چه سیستم‌ها کامل‌تر باشد به پلیس کمک شایانی می‌کند، جز در مرکز استان سیستم کنترل دوربینی ضعیف است، پلیس هر ساله نیازمندی‌های پایش تصویری و نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کرده و برای رفع آن به مبادی مربوطه اعلام می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر