۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۹۳۷
مديركل پدافندغيرعامل استانداري لرستان درجلسه کارگروه پدافند زيستي:
سیف: مردم در مسافرت های نوروزی از مصرف قارچ هاي وحشي در طبیعت خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان در جلسه كارگروه پدافند زيستي شوراي پدافندغيرعامل استان اظهار كرد:

با توجه به فرا رسيدن فصل بهار و رويش قارچ هاي وحشي مردم از مصرف قارچ هاي وحشي كه معمولا سمي هستند خودداري نمايند.


بازدار افزود:كارگروه پدافند زيستي يكي از كارگروه هاي ذيل شوراي پدافند غيرعامل استان است كه مسائل و تهديدات در حوزه امنيت غذايي و توليدات كشاورزي را مورد بررسي قرار مي دهد.

رئيس شوراي پدافند زيستي استان بيان كرد در جلسه كارگروه پدافند زيستي برنامه هاي سال 98 و اقداماتي كه انجام خواهد شد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و فعاليت هاي انجام شده سال 97 مورد ارزيابي و پايش قرار گرفت و از  تعدادي از همكاران كه در اين حوزه تلاش هاي ارزنده اي داشته اند تجليل به عمل آمد. 
 

بازدار تصريح كرد در اين كارگروه در مورد اطلاع رساني به مردم در عدم استنفاده از قارچ هاي وحشي كه معمولا سمي هستند ، وظايف اعضاي گروه مشخص گرديد.

وي گفت:اطلاع رساني از طريق رسانه هاي ارتباطي جمعي در سطح روستاها،دهستان ها و شهرستان ها در سطح گسترده انجام مي گيرد كه مردم از مصرف قارچ هاي وحشي كه معمولا زيان بار است و اثرات نامطلوبي دارد و حتي منجر به مرگ تعدادي از مصرف كنندگان شده است خودداري نموده و آگاهي كافي را داشته باشند.

مديركل پدافندغيرعامل استانداري لرستان در جلسه پدافند زيستي با دستورالعمل آگاهي بخشي به مردم در عدم مصرف قارچ هاي وحشي كه در سالن جلسات سازمان جهاد كشاورزي لرستان برگزار شد اظهار كرد.

توسط سازمان جهاد كشاورزي استان و ادارات كل محيط زيست و منابع طبيعي، با همكاري رسانه هاي جمعي از جمله صدا و سيما آگاهي بخشي به مردم در خصوص عدم استفاده از قارچ هاي سمي صورت مي گيرد.

سيف افزود:در اين راستا لازم است تعدادي از كارشناسان جهاد كشاورزي كه تخصص لازم در اين زمينه را دارند به صدا و سيما مركز استان معرفي شوند تا در بخش هاي مختلف خبري و برنامه هاي توليدي صدا و سيما مركز استان حضور يافته خطرات و اثرات زيانبار قارچهاي وحشي كه معمولا سمي هستند را براي مردم تبيين نمايند.

وي همچنين بر لزوم اطلاع رساني از طريق جرايد و خبرگزاري ها و نصب علائم هشدار دهنده و بنر در سطح شهر و اطلاع رساني از طريق فضاي مجازي در اين راستا تاكيد نمود.

سيف در پايان از اقدامات سازمان جهاد كشاوري لرستان در حوزه پدافند زيستي تقدير نمود و اظهار كرد كارگروه پدافند زيستي با محوريت جهاد كشاورزي يكي از گروه هاي مهم پدافند غيرعامل است و انتظارات ما در اين حوزه برآورده شده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر