۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۵۹۰۳
دادستان تهران خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب تهران از عرضه ۲۰۰ تن مرغ به قیمت ۱۱۵۰۰ تومان از صبح امروز و با نظارت گشت‌های مشترک دادستانی تهران خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران درباره نابسامانی ها در بازار گفت: روز گذشته جلسه مهمی داشتیم برای مقابله با گران فروشی و این جلسه هفتمین جلسه بود.

وی افزود: گزارشات متفاوت از دستگاه‌ها گرفتیم متاسفانه دیروز قیمت مرغ به ۱۷ هزار تومان رسیده بود اما دولت اعلام کرده قیمت مرغ ۱۱۵۰۰ تومان است.

دولت آبادی گفت: امروز تیم‌هایی مشترک به میادین میوه تره بار رفتند و حدود ۲۰۰ تن مرغ به قیمت ۱۱۵۰۰ تومن عرضه شد و اعلام شد که باید رقم اعلام شده از سوی دستگاه‌های نظارتی عملی شود.

دادستان تهران در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث وقوع چنین کارهایی می‌شود گفت: عامل اصلی وقوع این مسائل سواستفاده افرادی است که در این بازار دست به گرانفروشی می‌زنند.

وی گفت: عده‌ای در استانها دارند ۲۰ درصد تولید مرغ خود را با مجوز دولتی عرضه می‌کنند و ۸۰ درصدش را با قیمت بالاتر به تهران می آورند و اینجا گران تر می‌فروشند.

جعفری دولت آبادی افزود: در رسانه‌ها اعلام می کنیم که هیچ کس حق ندارد بالاتر از قیمت مصوب مرغ بفروشد زیرا دولت دارد به مرغ داران نهاده‌های دامی می‌دهند.

البته برخی از افراد حاضر در بازار مدعی بودند مرغ را از دست تولید کننده ۱۴ هزار تومان خریده اند که البته ما این موضوع را به بررسی واگذار کردیم.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: شاید یکی دو روز آینده بخواهند باز هم مرغ را گران بفروشند اما ما به آنها هشدار دادیم که اگر این اقدام را انجام دهند با آنها برخورد قضایی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که مردم گلایه‌شان از سو نظارت است گفت: رئیس جمهور هم از نظارتها گلایه کرده‌اند ما در قوه قضاییه در بحث نظارت داریم کمک سایر دستگاه‌ها می‌کنیم.

جعفری دولت آبادی گفت: دولت باید وقتی ارز اختصاص می‌دهد باید تمام نیروهایش را در بخش نظارت تقویت کند و سازمان تعزیرات حکومتی باید این نظارتها را افزایش دهند.

دادستان تهران افزود: از دولت و تعزیرات می‌خواهیم با توجه به تعطیلات نوروز بحث نظارت شان را تقویت کنند.

وی درخصوص مرخصی زندانیان هم گفت: بخخشنامه‌ رئیس قوه قضاییه صادر شده است و ما براساس همین بخش نامه اقدام خواهیم کرد این مرخصی ۱۵ روز است که امکان تمدید به مدت ۱۵ روز دیگر هم دارد.

جعفری دولت آبادی گفت: البته این بخشنامه استثنائاتی هم دارد که این افارد نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر