۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۵۸۵۸
همزمان با روز ملی انرژی هسته‌ای انجام خواهد شد
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: در روز 20 فروردین مجموعه گسترده‌ای از دستاوردهای جدید هسته‌ای کشورمان در عرصه‌های مختلف به نمایش گذشته خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، بهروز کمالوندی، اظهار کرد: در روز 20 فروردین بالغ بر112 دستاورد این سازمان که اهمیت فوق العاده بالایی در سطح فنی و در حوزه‌های مختلف از جمله اکتشاف، استخراج، چرخه سوخت، نیروگاهی، مسائل علوم و فنون پیشرفته مانند کوانتوم، لیزر و دیگر حوزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این روز تعداد زیادی از شیرهای خلع نیز برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

کمالوندی با اشاره به تحریم‌ها در سال جدید تأکید کرد: تحریم بخشی از مسائل و مشکلات کشور است که از قدیم بوده و چیز جدیدی نیست و امریکایی‌ها امروز در حال تلاش هستند تا این فشارها را افزایش دهند.

وی عنوان کرد: نکته اصلی اینجاست که در گذشته تهدیدهایی همچون حمله نظامی وجود داشت اما امروز به دلیل توان بالا و خوب دفاعی ایران این امکان برای دشمن وجود ندارد و تنها دست‌آویز دشمن، نبرد در مسائل اقتصادی است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد: نبرد امریکا امروز به نبرد اقتصادی تبدیل شده و به تمام متحدین خود فشار وارد میکند که روابط خود با کشور ما را نداشته باشد ولی تا الان کشور ما این فشار را تحمل کرده است.

وی تصریح کرد: شاید سال آینده این فشارها بیشتر حس شود اما نکته مهم این است که  ایران اسلامی نیز راه های مختلفی را برای کاهش این فشار پیدا کرده و به نظر می‌رسد سال آینده سال آخر این فشارها است و دشمن باید سیاست خود را در قبال ایستادگی ملت ایران تغییر دهد.

کمالوندی تأکید کرد: احساس هیئت حاکمه امریکا این است که این فشارهای اقتصادی اثر دارد اما با طی یک دوره و ناکامی در این مبارزه، سیاست‌های آنان را تغییر خواهد داد.

وی بیان کرد: اگر سال آینده تدابیراقتصادی خوبی داشته باشیم و از امکانات و ظرفیت‌های داخلی خود به خوبی استفاده کنیم می‌‍توانیم دشمن را در این نبرد شکست دهیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد:  امریکا نیز برای این تحریم بازه زمانی مشخصی تعیین کرده و این فشارها بلند مدت نیست و وقتی با اثربحش نبودن آن روبرو شوند و هزینه‌های بالای آن را ببینند مطمئناً مجبور به تغییر سیاست خود هستند.

وی در پایان یادآور شد: امروز متحدان امریکا در جلسات خصوصی با ما به مضر بودن این تحریم ها برای آنان اعتراف میکنند و این به معنای شکست سیاست های امریکا در برابر ملت ایران است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر