۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۴۵۸۰۱
جانشین سازمان پدافند غیرعامل گفت: امروز دشمن با فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها، و ایجاد معدودیت‌ها و مسدودسازی مسیر دسترسی مردم به حداقل نیازمندی‌های آنها، سعی کرده که جامعه ما را تحت فشار قرار دهد.
به گزارش پایداری ملی، دکتر علی اصغر زارعی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، درباره بیانیه گام دوم انقلاب گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مانند یک راهبری است. مقام معظم رهبری در ورود به دهه پنجم انقلاب یک مسیری را برای آینده نظام ترسیم کردند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل در ادامه افزود: برای تقویت روند رو به رشد کشور و اصلاح خلاهای موجود، مقام معظم رهبری سعی کردند تا با یک نگاه آسیب شناسانه و رو به جلو، نقاط قدرت و ضعف نظام را در مسیر اصلی خود شناسایی و برای اصلاح نقاط ضعف اقداماتی را انجام دهند. این حرکت می‌تواند باعث شتاب بیشتری در جهت رشد  توسعه کشور و هماهنگی بین دستگاه‌ها شود.

دکتر زارعی با اشاره به اینکه تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و توجه به اقتصاد مقاومتی، اصلی‌ترین محور رشد و توسعه کشور است گفت:  همچنین عدم اعتماد به دشمنان و عدم تکیه بر بیرون و نگاه به خارج باید مورد توجه قرار بگیرد.

دکتر زارعی با تاکید بر ۷ رویکرد اساسی بیانیه دوم انقلاب، گفت: در هر کدام از این رویکردهای بیانیه، یک راهبرد برای رسیدن به اهداف عالی نظام و تصحیح اشتباهات و خلا‌ها است؛ اشتباهاتی که در گذشته و در این ۴ دهه وجود داشته است. امیدواریم  این بیانیه به عنوان یک نقشه راه برای همه مسئولین نظام و تمامی دستگاه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی کشور باشد تا در تمامی ابعاد بتوانیم رشد و توسعه کشور را با سرعت و شتاب معقولی جلو ببریم.

وی با بیان اینکه هر کدام از این  ۷  رویکرد ذکر شده در بیانیه، در بستر و زمینه خاص خود مهم بوده و باید دیده شوند، گفت: آن چیزی که امروز دشمن نشانه گرفته، معیشت مردم است. امروز بحث تحریم‌ها، فشار اقتصادی به عنوان پاشنه آشیل نظام ما مطرح شده و مقام معظم رهبری هم با نگاه عمیق خود، نامگذاری سال‌های اخیر را حول محور موضوعات اقتصادی بیان فرمودند و به طور منظم، روندی را در جهت رشد و توسعه و اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و رسیدن به اقتصاد پایدار و اقتصادی که بتواند در برابر تکان‌های خارجی خود را حذف کند و متلاشی نشود؛ تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل در ادامه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان دستور عملی است که می‌تواند توطئه‌های دشمن را خنثی کند. اجرای بحث اقتصاد مقاومتی بر همه دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های اجرایی، تقنینی، قضایی و حتی نیرو‌های مسلح تاکید شد. چرا که این امر در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی متکی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و استفاده از  نبوغ و خلاقیت نیرو‌های جوان انقلابی، کمک‌های فراوانی خواهد کرد.

دکتر زارعی تصریح کرد: سرکوب خلاقیت و توانمندی‌ها بدترین آسیبی است که می‌تواند جامعه را دچار مشکل و سرعت رشد و توسعه را در جامعه کند، کند.

وی با بیان اینکه رویکرد اقتصادی در بیانیه گام دوم بسیار مهم است، گفت: حدیثی درباره این مسئله می‌گوید " از هر دری که فقر وارد شود، از همان در ایمان خارج می‌شود". امروز دشمن با فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها، و ایجاد معدودیت‌ها و مسدودسازی مسیر دسترسی مردم به حداقل نیازمندی‌های آنها، سعی کرده که جامعه ما را تحت فشار قرار دهد. البته از داخل کشور هم بخشی از بدنه وابسته به جریانات بیرونی در مسیر دشمن حرکت کردند و با سوءتدبیر و انجام اقداماتی که تشدید کننده اقدامات دشمن بوده، همسو شدند و این متاسفانه بزرگترین آسیبی است که امروز به زندگی مردم آسیب می‌رساند.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر