۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۴۵۷۷۹
رئیس اورژانس : با افتتاح این پایگاه آشیانه خوبی برای اجرای ماموریت‌ها در استان به وجود آمده که می‌تواند در زمان پدافند غیرعامل مفید واقع شود.

به گزارش  خبرنگار پایداری ملی، پایگاه اورژانس هوایی قزوین که پیش از این در ابیک مستقر بود امروز با حضور نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور، به فرودگاه شرکت ملی خدمات ویژه قزوین انتقال یافت.

معاون وزیر کشور در مراسم افتتاح این پایگاه هوایی گفت: یکی از نکاتی که همواره در باره استقرار بالگرد‌های اورژانس حائز اهمیت است، نزدیکی به مراکز درمانی است.

نجار گفت: در نوروز و با افزایش سفر‌های مردم، استانداران باید آمادگی لازم برای مدیریت بحران‌ها را داشته باشند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین هم با اشاره به فعالیت یک فروند بالگرد جدید در اورژانس گفت: این نخستین بالگرد کشور است که در آن، ۳ فضا برای انتقال مصدومان بدحال تعبیه شده است و ظرفیت انتقال ۱۰ مسافر را دارد.

پیمان نامدار افزود: در فرودگاه آبیک به دلیل فاصله زیاد با مرکز استان و غبار محلی خیلی از ماموریت‌ها لغو می‌شد که با انتقال به این فرودگاه، زمان عملیات کوتاه‌تر شده و ماموریت‌ها نیز کمتر لغو می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات ما نداشتن پد فرود استاندارد و فاصله زیاد آشیانه از فرودگاه بود که موجب می‌شد برای انتقال مصدوم، دو بار پرواز صورت گیرد.

رئیس اورژانس اضافه کرد: با افتتاح این پایگاه آشیانه خوبی برای اجرای ماموریت‌ها در استان به وجود آمده که می‌تواند در زمان پدافند غیرعامل مفید واقع شود.

بالگرد اورژانس هوایی از تیرماه ۹۳ در استان فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت با ۳۷۰ پرواز، ۴۴۵ مصدوم را به بیمارستان‌ها انتقال داده است.

۴۱ پایگاه اورژانس هوایی در کشور وجود دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر