۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۵۷۶۷
معاون رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ از همدستی برخی رژیم‌‌های عربی با رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدامات تجاوزکارانه این رژیم در شهر قدس و به ویژه علیه مسجدالاقصی پرده برداشت.

به گزارش پایداری ملی،‌شیخ کمال الخطیب معاون رئیس جنبش اسلامی سرزمین‌های اشغالی 1948 تاکید کرد برخی کشورهای عربی از اسرائیل در متشنج و بحرانی کردن اوضاع شهر قدس اشغالی به ویژه مسجدالاقصی حمایت کرده و با این رژیم همدست شده‌اند.

الخطیب تاکید کرد دولت اشغالگر در صورتی که چراغ سبز برخی کشورهای عربی و در راس آنها، امارات و سعودی را دریافت نمی‌کرد، هرگز جرات و جسارت تجاوز به مقدسات اسلامی و هتک حرمت مسجدالاقصی را نداشت.

وی اظهار داشت تجاوزات اخیر رژیم اسرائیل به مسجدالاقصی به مثابه اعلان جنگ آشکار و صریح علیه شهر قدس و ساکنان(فلسطینی) آن است و بازداشت‌ها و رویارویی‌ها و تشدید تنش و بستن مسجدالاقصی، اوضاع را منفجر خواهد کرد و ما را به سمت رویارویی بزرگی سوق می‌دهد که فلسطینیان ساکن بیت المقدس، پیروزی دیگری را رقم خواهند زد.

الخطیب که با خلیج آنلاین گفت‌وگو می‌کرد، خاطر نشان کرد مسجدالاقصی به صحنه رویارویی و نبرد به سبب تصمیمات افراطی دولت اشغالگر تبدیل شده است، طرح اشغالگران برای بستن باب الرحمه هرگز به سرانجام نخواهد رسید و با مقاومت و دفاع ساکنان شهر مقدس روبرو خواهد شد.

معاون رئیس جنبش اسلامی سرزمین های اشغال ی1948 تصریح کرد اشغالگران برای تحمیل طرح خطرناک‌تر خود در سیطره بر باب  الرحمه تلاش می‌کند،‌ حتی اگر به زیان مردم قدس و به قیمت ریخته شدن خون آنها باشد.

وی تاکید کرد مسجدالاقصی به  سبب همدستی و ضعف عربی و ضعف تشکیلات ابومازن در مرحله بسیار خطرناک و حساس به سر می‌برد و به همین سبب ضرورت دارد تا مردم قدس خط دفاعی مستحکم و   ایستادگی افسانه‌ای داشته باشند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز سه شنبه 21 اسفند، باب‌های مسجدالاقصی را به روی نمازگزاران و شهروندان بستند به طوری که شهروندان فلسطینی، نمازهای عصر و مغرب را در مقابل درهای ورودی مسجدالاقصی در منطقه باب الاسباط به جا آوردند، روزگذشته صهیونیست‌ها، مردم و کارکنان مسجدالاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و با یورش به مسجدالصخره، تمام باب‌های مسجدالاقصی را بسته و شماری از شهروندان را بازداشت کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین از زخمی شدن 6 فلسطینی به سبب آنکه نظامیان صهیونیست آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، خبر داد.

درخواست  علمای فلسطین از کشورهای عربی و اسلامی برای دفاع از مسجدالاقصی

جمعیت علمای فلسطین خواستار به کارگرفته شدن تمام امکانات امت اسلام برای دفاع از مسجدالاقصی شد.

جمعیت علمای فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد دفاع از مسجدالاقصی مبارک، یک وظیفه شرعی برای همه مسلمانان است، زمان خیزش فرا رسیده است ای مردم قدس، ای محافظان استوار، زمان خیزش فرا رسیده است ای ساکنان مناطق 1948 و کرانه باختری، زمان خیزش فرا رسیده است ای مجاهدان در غزه عزت و ایستادگی،‌زمان خیزش فرا رسیده است.

این جمعیت آورده است مسجدالاقصی در معرض خطر شدید و بی سابقه قرار گرفته است، زمان آن فرا رسیده است تا آن را یاری کنیم، و از قبله نخست خود دفاع کنیم، ما ملت مسلمان از نظر دین و قرآن و سنت و عقیده متعلق به قدس هستیم و دفاع از مسجدالاقصی در این روزها از مهمترین واجباتی است که خداوند بر ما واجب کرده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، جمعیت علمای فلسطین تصریح کرد آنچه در مسجدالاقصی جریان دارد، لکه ننگی بر جبین امت است و رها کردن مسجدالاقصی و یاری نکردن آن، لکه ننگی بر پیشانی تمام سازشکاران است که می‌خواهند روابط خود را با دشمن امت عادی کنند.

این جمعیت با اشاره به جنایات دشمن جنایتکار امت اسلام در مسجدالاقصی تصریح کرد به یقین برای ما ثابت شد که هیچ راهی در برابر این دشمن جز خیزش مردم فلسطین و امت اسلام با تمام امکانات و عناصر آن اعم از علما و سیاستمداران، ارتش‌ها و ملت‌ها برای یاری قبله نخست و مسجد الاقصی مبارک وجود ندارد.

جمعیت علمای فلسطین تاکید کرد ما علمای فلسطین به دشمن اشغالگر غاصب اعلام می‌کنیم خیلی خوشحال نشوید، چرا که صلیبی‌هایی پیش از شما هم هنگامی که مانع نماز در مسجدالاقصی شدند، همین کارشان عامل زوال دولتشان شد و مانع تراشی شما در برابر نماز و اذان در مسجدالاقصی هم زوال رژیم غاصب شما را در پی  خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر