۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۶۲
فرمانده ناجا خبر داد
فرمانده ناجا با اشاره به آمادگی صد در صدی نیروهای پلیس برای خدمات دهی مطلوب به مردم از تجهیز گشت ها و نیروهای پلیس به سامانه هوشمند خبر داد.

 به گزارش پایداری ملی، رزمایش مشترک نوروزی سازمان های مرتبط با سفر با حضور فرمانده ناجا روسا و مقامات سایر دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی برگزار شد. 

 سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی  98با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و نیز شهیدان عرصه نظم و امنیت، اظهار داشت: امروز توفیق داریم در جوار حرم امام راحل، رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز98 را با حضور نیروی های پلیس راهنمایی و رانندگی و دستگاه های امدادی و خدمات رسان برگزار کنیم.

وی با تبریک اعیاد پیش رو به ویژه میلاد حضرت امیرالمومنین (ع)،افزود: ان شاء الله به برکت این ایام سال خوب و زیبنده و در شأن مردم عزیز ایران اسلامی داشته باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ ترافیک و خدمات سفر نوروز 98 بیان کرد: یکی از دلایل برگزاری این رزمایش بزرگ، آمادگی همه دستگاه های خدمات رسان و امدادی برای خدمات دهی مطلوب به مردم و هموطنان عزیز است.

وی افزود: امروز در این میدان رزمایش شاهد هماهنگی، تعامل و عشق و علاقه همه نیروهای پلیس راهور ، پلیس راه و نیروهای سایر دستگاه های امدادی و خدماتی هستیم.

سردار اشتری تأکید کرد: کلیه دستگاه های خدماتی و امدادی تلاش دارند در ایام نوروز ، بهترین خدمات را به مسافران عزیز و مردم ارائه دهند و ان شاء الله این رزمایش بزرگ برکات بسیاری برای مردم خواهد داشت.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به راه اندازی و فعالیت قرارگاه نوروزی پلیس، عنوان کرد: قرارگاه نوروزی پلیس از 25 اسفندماه سال جاری تا پایان 17 فروردین 98 فعال خواهد بود.

رئیس پلیس کشور تأکید کرد: امیدواریم مردم با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی  و توصیه های همکاران عزیزم و سایر دستگاه های خدمات رسان به کاهش تصادفات و جان باختگان کمک کنند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای تلاش برای کاهش تصادفات با جان باختگان، عنوان کرد: همه ما موظفیم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای کاهش تصادفات و جان باختگان تلاش ویژه ای کنیم.

سردار اشتری با اشاره به آمادگی صد درصدی نیروهای پلیس برای خدمات دهی به مردم، عنوان کرد: در راستای خدمات دهی مطلوب ، نقاط حادثه خیز احصاء شده و تعدادی از این نقاط، مشکل شان برطرف و الباقی نیز در دست اقدام است.

وی با اشاره به عوامل موثر در وقوع تصادفات، عنوان کرد: علاوه بر بحث ایمنی خودروها و زیرساخت ها، عامل انسانی مهم ترین مولفه در وقوع تصادفات به شمار می آید.

فرمانده ناجا تأکید کرد: در واقع سهم رانندگان بیش از سایر مولفه ها در وقوع تصادفات است بنابراین از همه رانندگان درخواست داریم حتما به قوانین راهنمایی و رانندگی و توصیه های پلیس توجه داشته باشند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: بیش از 85 درصد تصادفات به واسطه سبقت و سرعت غیرمجاز ، عدم توجه به جلو و خواب آلودگی و خستگی رانندگان اتفاق می افتد و این آمار بیانگر سهم مهم و موثر رانندگان در کاهش تصادفات است.

سردار اشتری با اشاره به حضور فعال نیروهای پلیس در اقصی نقاط کشور، تأکید کرد: بخش قابل توجهی از تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد و امسال بنا داریم نیروهای پلیس را به صورت ویژه در 30 کیلومتری شهرها متمرکز کنیم.

وی با اشاره به بهره مندی پلیس از فناوری های به روز و سامانه های هوشمند، عنوان کرد: گشتی های پلیس به سامانه و دست افزارهای هوشمند متصل شده و این مهم می تواند کمک شایانی به کاهش تصادفات و جان باختگان و افزایش ایمنی سفر ها کند.

سردار اشتری با اشاره به تجهیز گشتی ها و نیروهای پلیس به دست افزارهای هوشمند، ادامه داد: همکارانم با این امکانات می توانند به بانک های اطلاعاتی متصل و در راستای رصد و شناسایی متخلفان به موقع عمل کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر