۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۱۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: جنوب پایتخت دارای 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی و صیفی است که حدود 40 درصد آن با آبهای نامتعارف و آلوده آبیاری می شود.
به گزارش پایداری ملی، جنوب تهران قطب اصلی تولید سبزی و صیفی جات در استان تهران محسوب می شود و براساس اعلام مسئولان شبکه بهداشت و محیط زیست تهران،سالانه 400 میلیون مترمکعب آب آلوده و فاضلاب پایتخت در سال توسط دو رودخانه نهر فیروزآباد و سرخه حصار، به جنوب این کلانشهر جاری می شود و بدون توجه به سلامت شهروندان، محل تغذیه و آبیاری مزارع این منطقه است .
کریم ذوالفقاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای آلاینده زیست محیطی جنوب پایتخت در اسلامشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون حدود 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان ری، 14 هزار هکتار از اراضی ورامین و یکهزار هکتار از اراضی قرچک با آبهای نامتعارف آبیاری می شود.

وی تصریح کرد: حدود 60 درصد از این اراضی نیز با آب چاه و آب های زیرزمینی سالم آبیاری می شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه کشاورزی جنوب تهران در مناطق ری، ورامین، اسلامشهر و قرچک در گذشته دارای شرایط بسیار مطلوبی بود، گفت: افزایش جمعیت شهر تهران موجب مسدود شدن آب سدهای لتیان، لار و کرج برای مصارف کشاورزی شد و همین موضوع موجب روی آوردن کشاورزان به استفاده از آبهای نامتعارف شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان این منطقه از حقابه آب سدهای تهران برخوردارند و کسی نمی تواند مانع کشاورزی آنها شود چرا که ما آنها را از استفاده آب سالم محروم و فاضلاب را در دسترس آنها قرار داده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: وزارت نیرو بر اساس قانون مکلف است تا از رها کردن آب آلوده خودداری و آن را ساماندهی و تصفیه کند.

ذوالفقاری گفت: جهادکشاورزی، بهداشت، محیط زیست و آب منطقه‌ای با تعامل بین دستگاهی در صدد رفع معضل کشاورزان در حوزه آب هستند.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر