۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۵۷۱۱
معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد:
سردار حیدری با تاکید بر ارتقا تاب آوری زیرساخت ها، بیان کرد: صیانت از سرمایه انسانی اولین هدف پدافند غیرعامل است، حفاظت سرمایه زیرساختی فیزیکی (چند منظوره ساختن امکاناتی مانند مترو) و سرمایه های سایبری (تعدد کاردکرد) از دیگر اهداف پدافند است.

به گزارش خبرنگار  پایداری ملی، «سردار غلامعلی حیدری» امروز (سه شنبه ۲۱ اسفند) در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به نقش تدوین «طرح جامع پدافند غیرعامل» به عنوان نقشه راه این حوزه، گفت: شیوه تهاجم دشمنان به نحوی است که مقابله با آنان پیچیده، علمی و تخصصی است.

معاون امور استان ها پدافند غیرعامل کشور با اشاره به نقش فناوری اطلاعات و پیشرعت علم در حوزه پدافند، اظهار کرد: در تمام فرصت ها، تهدیدی وجود دارد که باید در راستای رفع آن تهدید تلاش کنیم، پدافند یک کار تخصصی و کاملا علمی است. 

وی با بیان اینکه تهدیدها نیز با علم پیشرفت کرده و هیبریدی و ترکیبی شده است، عنوان کرد: حمله به حوزه برق ونوزئولا نمونه ای از آن است، یکی از اشکالات زیرساخت ها، وابستگی آن به انرژی الکترونیکی است و تمام حوزه ها به برق متصل هستند و این داستان در گاز و دیگر انرژی ها نیز تکرار می شود.

 حیدری با اشاره به ریزگردها در پایان سال ۹۴ که اتفاقی محلی بود، بیان کرد: همین اتفاق محلی باعث راکد ماندن تمام بخش های ارتباطی، انرژی و خدمات رسانی و با قطع برق، کل اهواز تعطیل شد، باید این وابستگی آبشاری را از بین ببریم.

معاون پدافند غیرعامل کشور تامین برق اضطراری را یکی از راهکارها خواند و افزود: اثرات تخریبی وابستی زیرساختی به برق را در جریان اهواز مشاهده کردیم، در هفته پدافند غیرعامل یک هزار و ۲۰۰ نقطه از برق تهران را قطع کردیم تا ببینیم دستگاه ها چطور می خواهند عمل کنند.

وی با تاکید بر ارتقا تاب آوری زیرساخت ها، بیان کرد: صیانت از سرمایه انسانی اولین هدف پدافند غیرعامل است، حفاظت سرمایه زیرساختی فیزیکی (چند منظوره ساختن امکاناتی مانند مترو) و سرمایه های سایبری (تعدد کاردکرد) از دیگر اهداف پدافند است.

سردار حیدری با اشاره به محتوای کلی سند «طرح جامع پدافند غیرعامل استان فارس»، گفت: اهداف و سیاست های پدافند، آمایش سرزمینی و دفاعی، ماهیت شناسی دارایی، تهدیدات، سناریوی تهدید، آسیب پذیری، ارزیابی ریسک، تجزیه و تحلیل و راه حل و گام ها محتوای این سند کلی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر