۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۵۶۲۵
مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: هم اکنون خروج کالاهای اساسی از کشور شرایط شش ماه قبل را ندارد بلکه وضعیت عادی شده است.
به گزارش پایداری ملی، امیرمحمد پرهام فر افزود: متاسفانه با افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی طی سال جاری و همینطور ایجاد تفاوت قیمت در داخل و بیرون مرزها خروج انواع کالا از کشور نیز تشدید شد.

وی همچنین اظهارداشت: برای تامین بعضی از این کالاها یا تهیه مواد اولیه جهت تولید محصول در داخل ارز چهار هزار و 200 تومانی تعلق می گیرد.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این یارانه برای رفاه حال مصرف کنندگان داخلی به کالاها پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: شوربختانه بواسطه ایجاد تفاوت قیمت در بازار داخلی و بازار بیرون مرزها کالاهای اساسی به دو صورت یعنی قاچاق یا خرید بوسیله شهروندان کشورهای همسایه در مرزهای غربی و شرقی از کشور خارج می شد.

پرهام فر تصریح کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همان روزهای ابتدایی افزایش نرخ ارز نسبت به خروج کالاهای اساسی به شکل مسافری و تجاری از کشور هشدار داد.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت صادرات کالاهای اساسی را ممنوع اعلام کرد و در حوزه مسافری نیز ستاد از گمرک خواست مانع خروج این نوع کالاها به خصوص در مناطق آزاد شود مناطقی که شهروندان کشورهای همسایه می توانند بدون ویزا در این مناطق تردد کنند.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: بطورکلی با توجه به تمهیدات صورت گرفته از عرضه کالاهای اساسی در محدوده مناطق آزاد جلوگیری و همینطور در موقع خروج نیز کنترل های لازم انجام می شود تا این موضوع اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: وضعیت خروج کالاهای اساسی از کشور طی شش ماهه قبل به هیچ وجه مناسب نبود بنابراین با توجه به اقدامات صورت گرفته و همینطور توجه ویژه مرزبانی، گمرک و سازمان مناطق آزاد به این موضوع هم اکنون شرایط خروج کالا از مرزها به خصوص حالت مسافری روند عادی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر