۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۵۶۲۳
رئیس جمهور در فرودگاه مهرآباد:
رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس جمهور و نخست وزیر عراق، روز دوشنبه در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی عازم بغداد شد.
به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام حسن روحانی پیش از ترک تهران و در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران درباره اهداف و برنامه‌های سفر به عراق، گفت: هدف این سفر، گسترش روابط دو جانبه است. روابط ایران و عراق یک روابط ویژه‌ای است، مردم ایران در طول سالیان گذشته در یک آزمایش بزرگی سربلند بودند و آن اینکه مردم منطقه هر کجا مشکلی پیدا کردند و از ملت و دولت ایران کمک خواستند، مردم و دولت ایران با همه توان به کمک آنها شتافت.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمینه همکاری‌ها بین دو کشور بسیار زیاد است. ما در روزهای بسیار سخت کنار مردم عراق بودیم و امروز در روزهایی که روزهای صلح و امنیت است، باز هم در کنار ملت عراق هستیم.

روحانی تصریح کرد: هم ایران روابط با همسایگان خودش را به عنوان مهمترین مسأله در روابط خارجی می‌داند و هم همسایگان ما می‌خواهند روابط رابطه داریم بسیار صمیمی و خوبی با ایران داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: امروز با عراق، تقریباً در همه زمینه‌ها از جمله رفت و آمد، حمل و نقل، ترانزیت، گردشگری، زیارت، تجارت، سرمایه‌گذاری، مسایل سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی رابطه داریم رابطه داریم. امروز روابط اقتصادی ما حدود 12 میلیارد دلار در سال است و این روابط را به راحتی در سال‌های آینده می‌توانیم به 20 میلیارد دلار برسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر