۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۵۶۱۷
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظام تولید، ساخت‌وساز، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ما اهمیت خاصی برای پدافند غیرعامل قائل شوند، گفت: باید یک نظام تهدیدشناسی تخصصی در این خصوص ایجاد شود، استقرار چند پایگاه نظامی آمریکا در کشورهای همسایه، بحث تحریم‌ها و تهدیدهایی مثل بایوتروریسم، اهمیت امنیت سایبری و پدافند زیستی دو چندان می‌کند.

‌به گزارش پایداری ملی، محمد رضا پورمحمدی در کنفرانس ملی پدافند کالبدی عمران، معماری و شهرسازی با اشاره به نفوذ علم پدافند غیرعامل در دانشگاه‌ها اظهار کرد: تأمین ایمنی و امنیت یکی از مسائل مهم برنامه‌ریزی استراژیک و حکم‌روایی خوب است، در مبانی دینی ما و قرآن نیز بحث امنیت پیش از تأمین نیازهای اساسی مطرح شده است.

وی با بیان این که تعداد بحران‌ها و حوادث طبیعی و انسانی همه ساله بیشتر می‌شود، گفت: طبق آمارها تعداد بحران‌ها از ۱۰۰ بحران در سال ۱۹۷۵ به ۵۵۰ بحران در سال ۲۰۰۰ و بیش از یک هزار بحران در سال ۲۰۱۵ رسیده که بیشترشان در کلانشهرهای جهان سوم اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی رفتارهای منجر به بحران‌ها و در نظر گرفتن تدابیر برای پیشگیری از اتفاق‌های مشابه در سال‌های آتی، بیان کرد: تدبیر برای صیانت از جامعه انسانی همیشه باید باشد، اما امروز، این مسئله به لحاظ موقعیت جغرافیایی و سیاسی کشورمان، بیش از پیش اهمیت دارد و این باید عزم ما را صد چندان کند.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به پدافند کالبدی به عنوان یکی از ابعاد هشت گانه پدافند غیرعامل، گفت: مأموریت سازمان‌ها، افراد و متخصصان در این خصوص‌، طبقه‌بندی زیرساخت‌ها، اولویت‌بندی مراکز حساس، تهیه طرح‌های توسعه، رصد علم جدید دنیا و چگونگی مواجهه و حل این مشکل با استفاده از پیشرفت‌های تکنولوژیک است.

وی در ادامه با انتقاد از تداوم بارگذاری روی گسل‌ها و تفاوت استانداردهای ساخت و ساز جهان سومی‌ها با سایر کشورها، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی شهری در پدافند غیرعامل و الزامات پدافند غیرعامل در مراکز پرتردد شهر و ساخت‌وسازهای نوین مور توجه قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر