۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۴۵۵۵۲
با حضور اعضای اصلی شورای‌عالی شهرسازی و وزیر راه و شهرسازی
فرزانه صادق مال واجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح جامع شهر تربت‌حیدریه در بیست و دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد.
 به گزارش پایداری ملی، در بیست و دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورا و معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه و اعضای اصلی شورا در ساختمان دادمان وزارتخانه برگزار شد با طرح جامع شهر تربت‌حیدریه موافقت شد و این طرح به تصویب رسید.

فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این رابطه به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: طرح جامع تربت حیدریه در استان خراسان‌رضوی در بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید و بر این اساس مقرر شد تا افق طرح برای ۱۴۱۰ دیده شود.

وی ادامه داد: تاکید شده است تا طرح برای افق طرح با نرخ رشد طبیعی و جمعیت ۱۷۷۲۰۰ نفر به روز رسانی شود. همچنین نظر شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان‌رضوی در خصوص تامین و تخصیص آب برای جمعیت موردنظر در افق طرح گرفته شود.

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، از ویژگی‌های این طرح را توجه ویژه مشاور به اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت: بارگذاری بر روی اراضی کشاورزی در طرح ارایه شده و مصوب خارج شده است و تلاش فراوانی صورت گرفته است تا بارگذاری بیشتری بر روی اراضی کشاورزی انجام نگیرد.

صادق مالواجرد تاکید کرد: طرح جامع شهر تربت حیدریه طرح مناسبی با رعایت تمامی نکات موردتاکید شورا از جمله توجه به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است و این طرح با چند شرط که جزئیات آن طی مصوبه ابلاغ می شود اطلاع رسانی عمومی می‌شود.

گفتنی است در این نشست، جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، تقی‌زاده‌خامسی معاون وزیر نیرو، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طالبیان معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عدل معاون سازمان برنامه و بودجه، نماینده پدافند غیرعامل کشور و اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری حضور داشتند. همچنین نمایندگان استانی نیز برای ارایه توضیحات و اخذ تصمیم نهایی به روال گذشته در جلسه حضور بهم رساندند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر