۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۴۵۵۳۲
جین اودانل
خودکشی از طریق حلق آویز از سال 2008 تا 2017 42 درصد رشد داشته است. خودکشی با سلاح گرم نیز طی این مدت افزایشی 22 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش پایداری ملی، بر اساس تجزیه و تحلیل «مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها» که به تازگی منتشر شده، شمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر و خودکشی در سال 2017 به بالاترین سطح خود از زمان شروع گردآوری این سوابق در سال 1999 رسیده است..

نرخ کشوری مرگ و میر ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر و خودکشی از 43.9 نفر در ازای هر 10 هزار نفر، به 46.6 نفر در سال 2017 رسیده که افزایشی 6 درصدی را نشان می دهد. این میزان افزایش به نسبت دو سال پیش از آن کمتر بوده، اما از 4 درصد افزایش سالانه ای که از سال 1999 به این طرف اتفاق افتاده بیشتر بوده است.

مرگ و میر ناشی از افزایش خودکشی ها نیز از 13.9 مرگ در هر 10 هزار مرگ به 14.5 مرگ رسیده که افزایشی 4 درصدی محسوب می شود. این مقدار دو برابر بیشتر از روند افزایش سالانه در طول دهه گذشته است.

خودکشی از طریق حلق آویز از سال 2008 تا 2017  42 درصد رشد داشته است. خودکشی با سلاح گرم نیز طی این مدت افزایشی 22 درصدی را نشان می دهد.

بنجامین میلر روانشناس و مامور ارشد راهبردها در گروه غیر انتفاعی «تراست سلامت» می گوید که برای پرداختن به دلایل بنیادین مصرف الکل و مواد مخدر و خودکشی تلاش های بیشتری باید صورت گیرد. وی می گوید: «تقریبا به یک شوخی می ماند که ما این مسائل را چقدر ساده می گیریم. اگر مسیر خود را تغییر ندهیم اوضاع وخیم تر خواهد شد.»

از جمله رویکردهای پیشنهادی گروه تراست سلامت عبارت است از:

1) سرمایه گذاری و حمایت بیشتر از برنامه هایی که ریسک فاکتورها را کاهش می دهد و انعطاف پذیری را در کودکان، خانواده ها و اجتماعات بیشتر می کند. لطمات روحی و تجارب ناخوشایند دوران کودکی نظیر در زندان بودن والدین یا قرار داشتن در معرض خشونت های خانگی، خطر سوء مصرف الکل و مواد مخدر و خودکشی را افزایش می دهد.

2) سیاست هایی که دسترسی افراد به وسایل خودکشی نظیر  نگهداری بی دغدغه داروها یا سلاح های گرم را محدود می کند و به تجویز مسئولانه مواد مسکن افیونی بینجامد.
3) منابع و برنامه های بیشتر برای کاهش خطر اعتیاد و اوردوز، به خصوص در مناطقی که افراد مستعد در آنها سکونت دارند در نظر گرفته شود.

میلر می گوید هر چند که  پادزهرهای اوردوز و کنترل بیشتر بر مسکن های افیونی لازم است، ولی این راهکارها برای حل مشکلات بنیادینی که افراد را چه عامدانه و چه غیر عامدانه به سوی گرفتن جان خود سوق می دهد کافی نیستند.
در بیشتر ایالت ها مرگ و میر ناشی از مصرف الکل و مواد مخدر و خودکشی در سال 2017 افزایش یافته است.  گرچه در پنج ایالت ماساچوست، اوکلاهما، رودآیلند، یوتا و وایومینگ این نرخ کاهش داشته است.
مرگ و میر ناشی از مصرف افیون های مصنوعی از جمله مسکن مخدر فنتانیل 45 درصد افزایش داشته است. این قبیل مرگ و میرها ظرف 5 سال گذشته ده برابر رشد کرده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر