۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۵۴۰۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
چهارمین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان ، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعضاء کارگروه سایبری استان سمنان در محل ساختمان شماره 2 استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، چهارمین جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سایبری استان با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان ، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و اعضاء کارگروه سایبری استان سمنان در محل ساختمان شماره 2 استانداری برگزار شد.

ایرج کارخایی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان با اشاره به دستاوردهای مطلوب اخیر که با سفر سردار جلالی ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور وسفر وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات شکل گرفته و همچنین با اشاره به اعلام حمایت استاندار از ایجاد دولت الکترونیک در سطح استان و ایجاد پشتیبان و مرکز امن برای نگهداری سرورها و ذخایر داده ها و اطلاعات وزارتخانه ها و سازمانها افزو: حوزه فناوری و اطلاعات از جایگاه خاصی برخوردار است که در این زمینه نیاز است نگرش و نگاه نو به این حوزه و رعایت امنیت سایبری در منظر پدافند غیرعامل داشته باشیم.

کارخایی افزود: امروز در جهان اتفاقات مختلفی در حوزه فناوری و سایبری با سرعت خیره کننده در حال رخ دادن است که بستر و ظرفیت اررشمندی است که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه باینکه فرصت ها و تهدیدها در کنار هم در حال اوج گرفتن و توسعه هستند و سیاست های کلی نظام بهره مندی حداکثری از تکنولوژی سایبری در جامعه برای مردم است، باید زیر ساختهای سایبری چنان مقاوم ، با استقامت ، امن و ایمن باشند که آسیب پذیری کمتر و مصون سازی بیشتر قرار گیرند.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استانداری سمنان تاب آوری زیرساختها و دستگاههای اجرایی را در مقابل تهدیدات مختلف خصوصا تاب آوری سایبری حوزه فناوری را یکی از مهمترین بحثهای پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: تاب آوری زیر ساختها در بحث پدافند غیرعامل یکی از اصول راهبردی است که باید تمامی حوزه های فناوری اطلاعات دستگاههای مختلف اجرایی نیز در این حوزه تقویت شده تا در برابر خطرهای ممکن در این حوزه آسیب پذیر نباشند.

وی همچنین افزود: کمبود تخصیص اعتبار در حوزه فناوری اطلاعات در دستگاه های اجرایی یکی از معضل های اصلی این حوزه بوده که نیازمند توجه است .

دکتر میررضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان افزود: در جهت تحقق اهداف سازمان پدافند غیرعامل کشور و مخصوصا حوزه سایبری برنامه های مدونی را برای سال 1398 در دستور کار داریم که در استان اجرایی خواهند شد.

در ادامه مصوبات سومین جلسه کارگروه پدافند سایبری پیگیری و توسط مسئولین مرتبط گزارش گردید و در پایان به مشکلات موجود پرداخته شد و اعضاء به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر