۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۴۵۳۹۱
جلسه دبیران کارگروه های تخصصی و رابطین شورای پدافند غیرعامل شهرستان های استان آذربایجان شرقی با هدف تبیین وظایف و ماموریت های شوراهای پدافند غیرعامل استان و شهرستان ها و کارگروه های تخصصی و قرارگاه های زیرمجموعه آن ها با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان در محل سالن جلسه عمارت استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در ابتدای جلسه جناب آقای کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن خبرمقدم به حاضرین جلسه، از تلاش ها و اقدامات دبیران کارگروه های تخصصی و رابطین شورای پدافند غیرعامل شهرستان ها در طول سال 97 قدردانی نمودند. ایشان با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل، بیان داشتند: دستور تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور توسط مقام معظم رهبری با دید آینده نگرانه ایشان در سال 1382 صادر گردیده و اکنون ضرورت توجه بیشتر و افزایش اقدامات در راستای اهداف پدافند غیرعامل بیش از پیش احساس می شود.

مهندس کریمی در ادامه افزود: پیاده سازی الزامات پدافند غیرعامل در کشور و استان از وقوع بسیاری از حوادث و بحران ها جلوگیری کرده و یا میزان خسارات مادی و معنوی را کاهش داده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل در ادامه به چکیده ای از اقدامات شاخص در حوزه پدافند غیرعامل استان در سال 97 اشاره کردند. ایشان تشکیل قرارگاه پدافند شیمیایی ، اتمام قریب الوقوع طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل، انجام سطح بندی دستگاه اجرایی، اجرای رزمایش زیستی در سطح استان و انجام مانورها و رزمایش های شهرستانی و دستگاهی مختلف در موضوعات قطعی برق، اطفاء حریق، امداد و نجات و تروریستی، انعقاد قرارداد طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر تبریز و انجام فاز ابتدایی مطالعات طرح جامع شهر جدید سهند و برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی و انجام بازدیدها را از اهم اقدامات اداره کل در سال جاری بیان نمودند.

مهندس کریمی در ارتباط با انتظارات اداره کل پدافند غیرعامل از کارگروه های تخصصی و شورای پدافند غیرعامل شهرستان ها خواستار برگزاری منظم جلسات کارگروه ها و شوراهای پدافند غیرعامل شهرستان ها به منظور هم اندیشی در مورد مسائل و مشکلات شهرستان ها، برگزاری رزمایش ها و مانورها در راستای ایجاد هماهنگی و سنجش آمادگی دستگاه ها و برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلف جهت فرهنگ سازی و تبیین مفاهیم و اصول پدافند غیرعامل شدند.

در ادامه، کارشناسان حوزه های مختلف پدافند غیرعامل استان در خصوص حوزه های تخصصی مطالبی را بیان کرده و انتظارات اداره کل در این حوزه ها را برای دبیران کارگروه ها و رابطین شوراهای پدافند غیرعامل شهرستان ها بیان نمودند.

در پایان جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل و کارشناسان حوزه های تخصصی به سوالات حاضرین در جلسه پاسخ دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر