۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۷۳
حضور معاون رئیس‌جمهور صورت گرفت
بزرگ‌ترین مزرعه تولید مرغ مادر تخم‌گذار کشور امروز با حضور معاون رئیس‌جمهور در شهر سلطانیه زنجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایداری ملی، بزرگ‌ترین مزرعه تولید مرغ مادر تخم‌گذار کشور با ظرفیت تولید هر دوره ۸۰ هزار جوجه مرغ تخم‌گذار و ۱۰ میلیون قطعه مرغ در طول سال، امروز با حضور معاون رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در شهر سلطانیه زنجان به بهره‌برداری رسید.

این واحد تولید مرغ مادر تخم‌گذار با سرمایه ۲۵ میلیارد تومان و به دست مهندسان و کارشناسان ایرانی و با استفاده از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجهیزات و مواد داخلی در مدت ۲۴ ماه راه‌اندازی شده است. در این واحد ۴۰ نفر به صورت مستقیم مشغول کار می‌شوند و حدود ۲۰۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و رئیس بنیاد شهید که این مجموعه توسط سرمایه‌گذاری سازمان اقتصادی کوثر زیر مجموعه این بنیاد انجام شده است، گفت: انقلاب اسلامی که تنها انقلاب مذهبی در دنیا بود، از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۴۰ سال قبل با دشمنی‌های بسیاری روبه‌رو بوده و اکنون مورد تحریم ناجوانمردانه قرار گرفته که تنها راه مقابله با آن تولید داخلی و رسیدن به خودکفایی در مواد غذایی است.

به گفته وی، در مجموعه تولیدی مرغک وابسته به سازمان اقتصادی کوثر که واحد تولید مرغ مادر تخم‌گذار آن در شهر سلطانیه امروز به بهره‌برداری می‌رسد، حدود ۲۵ درصد مرغ مادر تخم‌گذار و در نتیجه تولید تخم مرغ کشور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طریق جوجه‌های این مجموعه تأمین خواهد شد.

وی افزود: انقلاب که هم‌اکنون به زعم دشمنان وارد چهل و یکمین سال حیات خود شده، رمز موفقیتش وحدت جامعه، رهبری و فداکاری مردم است و در بیانیه گام دوم انقلاب که از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شد،‌ شعار «ما می‌توانیم» و سیاست اقتصاد مقاومتی و تولید و خودکفایی تبلور دارد.

رئیس بنیاد شهید همچنین مردم استان زنجان را مذهبی دانست که این استان ۳۰۰۰ شهید در طول دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده است.

در بخش دیگری از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مراسم، مجتبی نوروزی رئیس هلدینگ کشاورزی بنیاد شهید نیز گفت: مجموعه «مرغک» وابسته به سازمان اقتصادی کوثر ۸۵ درصد بازار کشور از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نظر تولید اجداد مادری مرغ تخم‌گذار و گوشتی تأمین می‌کند.

نوروزی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: بازار جوجه یکروزه در کشور که به ۹۵ میلیون قطعه در ماه می‌رسد، طی چند ماه گذشته به دلیل تغییراتی در قیمت نهاده‌ها، دچار دگرگونی شد که اگر ۵ میلیون قطعه جابجا شود، بازار تعادل خود را از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دست می‌دهد.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر گفت: برای مقابله با تحریم‌های دشمن سازمان اقتصادی کوثر پیش‌بینی‌های لازم از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نظر تولید مرغ و تخم‌مرغ انجام داده که اعلام می‌کنم اگر تا دو سال آینده هم تحریم باشد توان تولید گوشت مرغ در این مجموعه وجود دارد و حتی حاضریم به کشورهای همسایه صادر کنیم.

نوروزی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: هر دو ماه یک مجموعه تولیدی در زیر مجموعه سزامان اقتصادی کوثر افتتاح می‌شود و در زمینه‌های آبزی‌پروری، مرغ گوشتی، مرغ تخم گذار، دام سبک شیری و محصولات زراعت و باغبانی فعالیت داریم.

وی همچنین از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ راه‌اندازی واحد تولید دام سنگین ورامین در اردیبهشت ۹۸ خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی در منطقه دینه‌ور کرمانشاه و مجموعه پرورش دام سبک مازندران و گلخانه ایلام نیز در دستور بهره‌برداری قرار دارد.

نوروزی همچنین با بیان اینکه ۱۰ میلیون مرغ تخم‌گذار تجاری در مزرعه مرغک سلطانیه در سال تولید می‌شود، این جوجه‌های تخم‌گذار قادر خواهند بود ۲۵ درصد تخم مرغ کشور را تأمین کنند و از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجموعه ۴۰ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار ۱۰ میلیون در این واحد تولید خواهد شد.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی کوثر با بیان اینکه هر سال ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: در مجموعه‌ مزارع تولیدی سازمان کوثر سالانه ۹۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که می‌تواند ۱۰ درصد نیاز کشور را تأمین کند.

نوروزی تأکید کرد: ما به دنبال رقابت با مردم نیستیم اما در بخش تولید نژاد مرغ که سرمایه‌بر است، وارد می‌شویم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر در ۲۱ هزار واحد مرغ گوشتی کشور میانگین دوره پرورش از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۳.۲ دوره در سال به ۵ دوره افزایش یابد، می‌توانیم یک میلیون تن مرغ گوشتی کشور بدون احداث واحد جدید داشته باشیم.

مدیرعامل هلدینگ کشاورزی کوثر همچنین تصریح کرد: اگر اجازه صادرات مداوم بدهند می‌توانیم سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ به کشورهای همسایه صادر کنیم.

در این مراسم نیک سرشت معاون سیاسی استانداری زنجان نیز گفت: استان زنجان در سال گذشته ۴۵۰ هزار تن گندم تولید کرده است و در این استان ۳۰۰۰ شهید، ۷۶۰۰ جانباز و ۵۸۶ آزاده حضور دارند.

همچنین زندیه مدیرعامل مرغک نیز افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: این پروژه قرار بود سه ساله انجام شود، اما با همت مهندسان داخلی ظرف ۲۴ ماه به پایان رسید.

وی گفت: با راه‌اندازی واحد مرغ مادر تخم‌گذار سلطانیه سهم استان زنجان از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صفر به ۲۵ درصد تولید مرغ مادر تخم‌گذار کشور می‌رسد. این طرح در زمینی به مساحت ۹۲ هزار مترمربع اجرا شده که ۴۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۰۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر