۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۵۳۷۱
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در افتتاحیه نشست شورای حکام بار دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرد و گفت آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد.

به گزارش پایداری ملی، «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه بار دیگر تایید کرد که ایران به تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

آمانو که در افتتاحیه نشست دوره‌ای شورای حاکم آژانس صحبت می‌کرد، در مورد وضعیت برنامه هسته‌ای ایران گفت: «ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط با هسته‌ای خود ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. ضروری است که ایران به اجرای کامل آن تعهدات ادامه دهد.»

وی افزود: «آژانس به راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام‌شده توسط ایران ذیل توافقنامه پادمان‌ها، ادامه می‌دهد. ارزیابی عدم وجود مواد و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده، ادامه دارد.»

مدیر کل آژانس سپس افزود: «آژانس در اجرای راستی‌آزمایی فعالیت‌ها در ایران، تمام اطلاعات مرتبط با پادمان‌ها را تحلیل می‌کند، که این امری زمان‌بر است و [آژانس] در موقع مقتضی اقدام می‌کند. آژانس ارزیابی و اقدام را به صورت بی‌طرفانه، مستقلانه و عینی بر اساس چارچوب موجود پادمان‌ها و در انطباق با عملکرد متداول پادمان‌ها، انجام می‌دهد.»

آمانو پیش از این هم در ۱۴ گزارش فصلی پیاپی پایبندی کامل ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ را تایید کرده است. در ماه‌های گذشته رژیم صهیونیستی تلاش کرده با سندسازی و اعمال فشار به آژانس، این نهاد را به اتخاذ مواضع تازه علیه ایران سوق دهد، اما آمانو فعلا در گزارش‌های خود بر استقلال آژانس تأکید دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر