۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۴۵۳۶۶
معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: در تلاشیم بازسازی مناطق زلزله‌زده در مناطق شهری و روستایی تا نیمه نخست سال 98 به پایان برسد.
به گزارش پایداری ملی، 2 هزار و 500 واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده روستایی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز با حضور سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) افتتاح شد.

17 واحد از این تعداد در روستای بی‌نهر سفلی از توابع بخش گهواره و مابقی در دیگر روستاهای زلزله‌زده افتتاح و تحویل مددجویان زلزله‌زده داده شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن در این مراسم  با بیان اینکه زلزله سال گذشته استان کرمانشاه به حدود 105 هزار واحد مسکونی خسارت وارد کرده است، اظهار داشت: 37 هزار واحد از این تعداد احداثی بوده که کار بازسازی 25 هزار واحد از آن به اتمام رسیده است.

بنا بر گفته عزیزالله مهدیان،  19 هزار و 500 واحد از 25 هزار واحد بازسازی شده، روستایی و 5 هزار و 500 واحد، شهری است.

وی 67 هزار واحد را از کل 105 هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه سال 96 را از نوع تعمیری اعلام و بیان کرد: تاکنون کار تعمیر 61 هزار واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.

مهدیان خدمات دولت در پرداخت تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: از همان هفته‌های نخست پس از زلزله‌، اعتبارات بازسازی سریع مصوب و تزریق شد.

وی گفت: مردم و مسؤولان در زلزله سال گذشته از همان ساعات اولیه پای کار آمدند و در تلاشیم بازسازی مناطق زلزله‌زده در مناطق شهری و روستایی(روستایی روبه اتمام است) تا نیمه نخست سال 98 به پایان برسد.

مهدیان واحدهای احداثی در زلزله را در قالب 2 نوع اعلام کرد و در توضیح آن اضافه کرد: حدود 12 تا 13 هزار واحد از 37 هزار واحد احداثی در جریان زلزله تخریب شدند و مابقی فرسوده بودند که ارزش تعمیر نداشتند.

گفتنی است، تا  آبان‌ماه امسال 2 هزار و 500 منزل مسکونی ساخته و تحویل مددجویان زلزله‌زده شد که امروز نیز با افتتاح 2 هزار و 500 واحد مسکونی دیگر، کار ساخت تمامی واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده روستایی در استان کرمانشاه به پایان رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر