۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۵۳۳۱
اولین دوره کلاس پدافند غیرعامل در حوزه سایبری با حضور کارشناسان بخش فناوری اطلاعات و حراست شرکت شهر فرودگاهی امام، صبح امروز 10 اسفندماه در ساختمان حراست این مجموعه برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام، بهزاد پورنقدی عضو مرکز مطالعات پدافند غیرعامل و رئیس کارگروه فنی مهندسی دانشگاه آزاد واحد کرج با بیان این‌که پدافند غیرعامل در زمان صلح باید موردتوجه ویژه‌ای قرار بگیرد تا در زمان جنگ بتوانیم از این ابزار بسیار مهم استفاده کنیم، اظهار داشت:  اهمیت پدافند غیرعامل توسط مقامات کشوری و لشگری بارها مورد تأکید و توجه قرار گرفته و از همین رو باید با جدیت و عزم راسخ برای پیشبرد این موضوع بسیار با اهمیت گام برداریم.

وی ادامه داد: ایران اولین کشوری است که در خاورمیانه از سازمان پدافند غیرعامل برخوردار است و همین موضوع باعث شده تا دشمنان زیادی در سطح دنیا داشته باشیم و آن‌ها از اینکه ما در این علم پیشرفت کرده‌ایم عصبانی هستند.

عضو مرکز مطالعات پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه در پدافند غیرعامل در حوزه سایبری آمادگی لازم را برای مقابله با حملات دشمنان تا به امروز داشته‌ایم و باید با همین روند این مسیر را ادامه دهیم گفت:حملات سایبری در فضای مجازی بسیار گسترده شده و هر روز خبری مبنی بر اینکه سیستم‌های رایانه‌ای مکان‌های مهم و یا تلفن همراه شخصیت‌های رده اول دنیا مورد این حملات قرار گرفته‌اند منتشر می‌شود و همین موضوعات نشان می‌دهد که باید حملات سایبری در فضای مجازی را مهم تلقی کنیم و به‌راحتی از کنار آن عبور نکنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: پدافند سایبری شامل کلیه اقدامات به‌منظور حفظ امنیت،ایمنی و پایداری شبکه و تجهیزات وابسته به شبکه است و اگر ارگانی مورد حملات سایبری قرار بگیرد ممکن است تمام اطلاعاتی که در آن مجموعه جمع‌آوری‌شده مورد سرقت قرار گیرد.

پور نقدی در ادامه در خصوص اهداف کلان و مهم پدافند غیرعامل در حوزه سایبری گفت: استفاده از کامپیوترها به‌عنوان ابزاری برای انجام اعمال خشونت‌بار جهت ترساندن و یا تغییر یک گروه یا یک کشور است و از همین رو شاید از جنگ‌های نظامی سخت‌تر و خطرناک‌تر باشد.

بر اساس این خبر؛ دوره کلاس پدافند غیرعامل در حوزه سایبری برای ارتقا سطح دانش کارشناسان بخش فناوری اطلاعات و حراست شهر فرودگاهی در حوزه پدافند غیرعامل در حوزه سایبری و با همت اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی این مجموعه برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر