۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۰۸۳
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد:
دکتر زارعی در جلسه شورای هماهنگی سومین رزمایش پرتوی پدافندغیرعامل استان بوشهر در سالن شهید آبشناسان سازمان پدافند غیرعامل از برگزاری این رزمایش در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سومین رزمایش قرارگاه پرتوی سازمان پدافندغیرعامل در راستای افزایش آگاهی و آمادگی مسئولان و مردم با سناریوی نشت مواد رادیو اکتیو در نیروگاه هسته‌ای بوشهر با مشارکت و تعامل همه جانبه دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی به همت استانداری بوشهر و سازمان پدافند غیرعامل کشور در اردیبهشت ماه، سال آینده در این بوشهر برگزار می‌شود.


برگزاری سومین رزمایش پرتوی پدافند غیرعامل اردیبهشت ماه در استان بوشهر

دکتر زارعی در این نشست با اشاره به اهمیت نیروگاه اتمی بوشهر به عنوان یکی از نقاط حساس و مهم کشور، گفت: استانداری متولی برگزاری این رزمایش است و سازمان پدافند نیز در این خصوص همکاری می‌کند، استاندار به عنوان ریس ستاد رزمایش و جانشین رییس ستاد رزمایش سردارعلی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر خواهد بود، سال گذشته ستاد فرماندهی و مدیریت رزمایش در استانداری تشکیل شد و ریاست سازمان پدافند غیر عامل کشور سردار جلانی نیز حضور داشتند، این رزمایش ها بایستی بصورت مسمتر و هر ساله برگزار شود، سازمان پدافند غیرعامل در سال های گذشته دو رزمایش نیز با همین محور در استان بوشهر انجام داده است، که طبق ارزیابی های انجام شده استان در رزمایش های گذشته عملکرد خوب و قابل قبولی را از خود بروز داده است.

وی عنوان کرد: این رزمایش با دو سناریو اجرا خواهد شد، یک سناریو برای طرح تخلیه پرسنل نیروگاه از محیط داخلی نیروگاه اتمی بوشهر و یک سناریو برای طرح تخلیه ساکنین هم جوار نیروگاه اتمی بوشهر است که توسط دستگاه های ذیربط اجرا خواهد شد. در طرح تخلیه در این رزمایش برای اولین بار تخلیه ساکنین مناطق اطراف نیروگاه و پرسنل نیروگاه از طریق دریا اجرا خواهد شد، در این طرح یک هزار نفر به نقاط امن منتقل خواهد شد.

برگزاری سومین رزمایش پرتوی پدافند غیرعامل اردیبهشت ماه در استان بوشهر

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به آموزش های دوره ای دستگاه های مرتبط با این رزمایش افزود: در این رزمایش دستگاه های زیادی همکاری می‌کنند، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، پلیس راهور، دریابانی، سازمان کشتیرانی، حلال احمر، وزارت بهداشت و درمان، سازمان انرژی اتمی، شهرداری، استانداری و... و اکثر پرسنل درگیر در سازمان های مرتبط با این رزمایش توسط اساتید سازمان پدافند غیرعامل با تشکیل کارگروه های تخصصی آموزش دیده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: آموزش های سطح یک برای همه جامعه هدف انجام شده و آموزش های تخصصی دوره اول و دوره دوم نیز شروع شده و تا بعد از تعطیلات سال جدید تا تاریخ 22 فروردین ماه سال 98 ادامه خواهد داشت.

دکتر زارعی در ادامه این نشست تخصصی با اشاره به دو رزمایش برگزار شده در گذشته، یاد آور شد: در سال های گذشته تجربیات خوبی در اجرای این گونه رزمایش ها در استان بوشهر کسب شد، ما نقاط قوت رزمایش‌های گذشته را در رزمایش پیش رو را قطعا تقویت خواهیم کرد و نقاط ضعف و کاستی های رصد شده رزمایش های سال های گذشته را مورد اصلاح قرار می‌دهیم.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، خاطر نشان کرد: با توجه به برگزاری رزمایش های مشابه در سال های گذشته تجهیزات و امکانات خوبی به استان در جهت کاهش آسیب‌ها در بروز حوادث احتمالی اختصاص یافته امسال نیز سه دستگاه آمبولانس امدادی پدافند نوین با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان توسط سازمان پدافندغیرعامل کشور تجهیز شد و به استان تحویل داده شده، برای مدیریت بهتر این رزمایش نیز پست فرماندهی و قرارگاه تاکتیکی ویژه هر بخش برای اولین بار در این رزمایش در نظر گرفته شده است.

دکتر زارعی در پایان جلسه شورای هماهنگی سومین رزمایش پرتوی پدافندغیرعامل استان بوشهر، گفت: جا دارد اینجا، از همه دستگاه هایی که با جدیت و تلاش شبانه روزی خود در جهت فراهم کردن تجهیزات لازم برای برگزاری این رزمایش تلاش کردند تشکر کنم، استانداری بوشهر و شخص آقای استاندار نیز در این موضوع واقعا کمک کردن از ایشان نیز تشکر می‌کنم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر