۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۵۰۴۵
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه ۱۷ واحد تولیدی آلاینده در استان سمنان وجود دارد گفت: با واحدهای آلاینده در استان سمنان به‌صورت جدی برخورد می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، عباسعلی دامنگیر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که باید همگان بدان توجه کنند؛ تأمین سلامت مردم است که باید در اولویت قرار گیرد.
وی با اشاره به برخی اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان افزود: با تعطیلی بدون دلیل و علت واحدهای تولیدی مخالفیم؛ اما اگر واحدهای تولیدی استان تخلفی داشته باشد که سلامت مردم را به خطر بیندازد؛ با فعالیت آن به‌طورجدی برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان گفت: درباره واحد تولیدی فروسیلیس خوشبختانه مسئولان این شرکت نسبت به سلامت مردم حساسیت زیادی دارند به‌طوری‌که این واحد تولیدی را به‌صورت داوطلبانه به دلیل وجود نواقصی به مدت سه ماه تعطیل کردند.

دامنگیر ادامه داد: سال گذشته محیط‌زیست با طرح توسعه واحد تولیدی فروسیلیس سمنان موافقت کرد که خود مسئولان این واحد به دلایلی با آن موافقت نکرد.

وی افزود: محیط‌زیست طرح توسعه این واحد را مشروط به اجرای یک طرح کرد تا آسیب‌های ناشی از آن به حداقل برسد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست سمنان اظهار داشت: حذف 100 درصدی آلایندگی امکان‌پذیر نیست اما چنانچه تا حد امکان در این خصوص تلاش شود ما راضی هستیم.

دامنگیر بیان کرد: در حال حاضر 17 واحد آلاینده در استان وجود دارد که این واحدها عوارض یک‌درصدی را به شهرداری‌ها بر اساس قانون پرداخت می‌کنند؛ البته این عوارض پرداختی به شهرداری‌ها در همان حوزه هزینه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر