۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۵۰۲۳
سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان:
چراغعلی گفت: حوادث چند سال اخیر اهمیت پدافند غیرعامل را نشان داد و این ضرورت را ایجاد کرده که با تلاش مضاعف عقب‎ماندگی‎های گذشته را نیز جبران کنیم.

به گزارش پایداری ملی، «عبدالرضا چراغعلی» امروز(دوشنبه 6 اسفند) در نشست شورای پدافند غیرعامل استان گلستان اظهار کرد: در حوزه پدافند غیرعامل باید فرامین مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گیرد.

 سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان ادامه داد: در چند سال گذشته وقتی صحبت از پدافند غیرعامل می‎شد یک کار تزئینی و شیک به نظر می‎رسید ولی حوادث چند سال اخیر اهمیت پدافند غیرعامل را نشان داد و این ضرورت را ایجاد کرده که با تلاش مضاعف عقب‎ماندگی‎های گذشته را نیز جبران کنیم.

 چراغعلی تأکید کرد: در کشور به‌صورت پنهان و  آشکار حوادث سخت و زیان‎آوری را شاهد هستیم و ضرورت کاهش آن توجه به مسئله پدافند غیرعامل است.

 وی گفت: پس از سال ۹۲ برنامه‎ریزی خوبی در حوزه پدافند غیرعامل اتفاق افتاده است ولی از جایگاهی که باید در آنجا باشیم فاصله‌ داریم و از فرمانداران درخواست دارم مدل‎ها و روش‎های مختلفی که در بحث پدافند غیرعامل و تهدیداتی را در شهرستان شناسایی کنند و در مقابل آن نیز اقدامات پدافندی را نیز در نظر بگیرند.

 سرپرست معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان افزود: باید این تهدیدات در استان به شکل مدل ارائه شود و پدافندهای لازم را برای آن تدارک ببینم.

 چراغعلی به نشست شورای پدافند در شهرستان‎ها تأکید کرد و متذکر شد: کمیته‎های چهارده‌گانه پدافند غیرعامل در استان شکل بگیرد و فرمانداران به جلسه شورای پدافند غیرعامل اهتمام داشته باشند و در هر شهرستان یک موضوع به‌عنوان محور در پدافند غیرعامل تبیین شده و اقدامات لازم برای آن موضوع در نظر گرفته شود.

 وی افزود: برای دستگاه‎ها و اقشار مخالف مردم باید دوره‎های لازم در حوزه پدافند غیرعامل دیده شود و استفاده از ظرفیت سازمان مردم‌نهاد نیز با توجه به پتانسیل استان گلستان در دستور کار قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر