۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۵۰۱۳
مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی:
مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی گفت: کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی درعرصه های سازندگی، اقتصادی،علمی، فناوری ومدیریتی با تربیت مهندسین تراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی درجامعه مهندسی به منظور تحقق جامعه پیشرفته اسلامی از جمله رسالتهای سازمان بسیج مهندسی است.

به گزارش پایداری ملی، از خراسان جنوبی پنجم اسفند ماه به مناسبت زاد روز دانشمند فرهیخته و برجسته ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایشان را یکی از ستارگان روشن دانش در تاریخ پرافتخار ایران برشمردند، به نام روز مهندس نامگذاری شده است.

«مهندسین ما در مقاطع مختلف از جمله مبارزات انقلابی و دوران دفاع مقدس سربازان از جان گذشته ای بودند که تمام نیرو، هنر و نبوغ خود را به کار گرفتند و هر روز یک پدیده نو از این جوان های با استعداد بروز می یافت . باید تلاش کنید مسئله " ما می توانیم" را در عمل به مردم نشان دهید و با شناخت خلأها و نیازهای کشور به سمت انجام کارهای نکرده و برزمین مانده بروید کاری کنید که محصولات و تولیدات جوان های با استعداد، مومن، توانا و بعضا نابغه کشور مقهور واردات نشود. »

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت روز ملی مهندس 6/11/1393

 سهرابی مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی گفت: سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی با بیش از هزار نفر عضو و پنج کانون در شهرستانهای استان که مشتمل بر 5 کار گروه تخصصی شامل عمران، فناوری و ارتباطات، انرژِی، صنعت و معدن و معماری در حوزه های تخصصی مشغول به فعالیت می باشد.

وی ادامه داد: کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی درعرصه های سازندگی، اقتصادی،علمی، فناوری ومدیریتی با تربیت مهندسین  در تراز انقلاب اسلامی و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه مهندسی به منظور تحقق جامعه پیشرفته اسلامی از جمله  رسالتهای سازمان بسیج مهندسی است.

سهرابی عنوان کرد: توسعه و تعمیق ارزشهای انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی و روحیه جهادی درجامعه مهندسین کشور، کمک به ارتقاء کارآمدی نظام اسلامی درعرصه های سازندگی، اقتصادی، علمی پژوهشی و فناوری و مدیریتی، حضور موثر وکارآمد درعرصه های فنی و مهندسی برای پیشگیری و مقابله با تهدید نرم دشمن از جمله اهداف کلان سازمان بسیج مهندسین است.

وی اظهار داشت: توسعه، جذب و افزایش سهم مهندسین بسیجی در تحقق بسیج ده ها میلیونی، جذب قریب به 40 درصد جامعه هدف، ایجاد پنج کانون بسیج مهندسین در بیرجند، طبس، نهبندان، قاین و فردوس همچنین تعمیق باورهای انقلاب اسلامی و ارزش های دینی در اعتقادات و باورهای مهندسین بسییجی از جمله راهبردهای بسیج مهندسین است.

مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی افزود: برگزاری مستمر اردوهای راهیان نور، برگزاری یادواره شهدای مهندس، برگزاری اردوهای زیارتی به همراه بازدیدهای  همچون بازدید از واقعه طبس و اردوی علمی مشهد از دیگر راهبردهای بسیج مهندسین در تحقق بسیج ده ها میلیونی است.

وی از ارتقاء دانش و مهارتهای فنی و تخصصی اعضاء بسیج مهندسی در قالب برگزاری دوره ها آموزشی و بازدیدهای علمی خبر داد و گفت: در راستا استفاده از ظرفیت دستگاههای دولتی با اداره کل صنعت معدن و تجارت استان در طرح عارضه یابی 10 واحد تولیدی استان و همچنین اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تهیه طرحهای هادی روستایی همکاریهایی صورت گرفته است.

سهرابی ادامه داد:  بهره گیری از فن آوری نوین و دانش روز در آموزش ها و دوره ها، شناسایی و حمایت از مهندسین بسیجی مخترع و مبتکر، تعامل و همکاری با مراکز تحقیقاتی، پژوهشی،علمی و پارک های فن آوری از دیگر اقدامات انجام شده توسط سازمان بسیج مهندسی است.

مسئول بسیج مهندسی خراسان جنوبی گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای بیش از دو هزار و 500 نفر، برگزاری  بازدیدهای علمی مورد نیاز اعضاء برون استانی و درون استانی برای بیش از 400 نفر، ارائه خدمات مشاوره مهندسی به مردم و بسیجیان بیش از 100 مورد، مشارکت فعال در برنامه های پدافند غیرعامل استانی و برگزاری چهار کارگاه پدافند غیرعامل اهم برنامه های انجام شده در سطح سازمان است.

 وی از ایجاد سامانه خرید و فروش مجازی محصولات تولیدی استان جهت حل معضل فروش واحدهای تولیدی به نام bijikala خبر داد و افزود: اجرای طرح عارضه یابی واحدهای صنعتی به صورت طرح پژوهشی برای ده واحد صنعتی دچار رکود استان و جمع آوری اطلاعات 200 واحد صنعتی  توسط سازمان بسیج مهندسین انجام شده است.

مسئول بسیج مهندسین خراسان جنوبی افزود: اعزام قریب به هزار و 500 از مهندسین بسیجی به مناطق محروم و ارائه خدمات مهندسی در قالب گروههای جهادی و اجرای طرح جهاد روشنایی در استان با هدف گذاری ایجاد 200 نیروگاه خورشیدی  برای افزایش سطح درآمدی خانوارهای محروم استان از دیگر برنامه های دنبال شده در این سازمان است.

سهرابی با اشاره به پیاده سازی سبک معماری ایرانی اسلامی در سطح استان توسط بسیج مهندسین گفت: سازمان بسیج مهندسین خراسان جنوبی در بخش عمران و معماری  در سال 96 به عنوان استان برتر کشور انتخاب شد و همچنین کانون بسیج مهندسین بیرجند به عنوان کانون نمونه کشوری در سال 95 شناخته شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر