۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۴۹۱۸
مدیر کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی:
می توان با پیاده سازی و اجرای صحیح اصول پدافند غیرعامل و با در نظر گرفتن توان و موقعیت خود در تمامی حوزه ها به شرایطی از نظر کاهش آسیب پذیری رسید که موجبات توسعه امن در همه زمینه ها فراهم شود.

به گزارش پایداری ملی، دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در کنفرانش علمی توسعه اجتماعی؛ الزامات، موانع و راهکارها در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه هر چه اعتماد و انسجام اجتماعی بین مردم بیشتر باشد، سرمایه اجتماعی بیشتر خواهد شد؛ گفت: دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادها و دولت را کم کند و اقتصاد کشور را به هم بریزد.

استاندار آذربایجان شرقی در این کنفرانس با تاکید بر اینکه توسعه، تحولی است که باید به طور کمی و کیفی در تمامی ابعاد (اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی) اتفاق بیفتد، تصریح کرد: توجه به ابعاد مختلف توسعه اجتماعی در هر جامعه ضروری است و در این راستا باید شاخص های حوزه اجتماعی و فرهنگی در اولویت قرار گیرد.

دکتر پورمحمدی در ادامه با تاکید بر اینکه امروزه جامعه ای توسعه یافته و پیشرفته است که شهروندان آن جامعه به حقوق و تکالیف خود واقف و آشنا باشند، یادآور شد: تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی از دیگر شاخص های ابعاد توسعه اجتماعی است که برای تحقق این امر نیز توجه به برخی مسایل از جمله از بین بردن شکاف اقتصادی، تبعیض جنسیتی و تفاوت‌های نژادی و قومی ضروری است. 


وی در ادامه اظهار داشت: اخلاق و پایداری توسعه و استفاده درست از منابع به طور جدی باید جزو اولویت‌های کارگروه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با توسعه اجتماعی قرار گیرد.

لازم به ذکر است: علیرضا کریمی، مدیر کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در بازدید از نمایشگاه جانبی این کنفرانس، ضمن بیان ابعاد توسعه اجتماعی، خاطر نشان کرد: توسعه یعنی حرکت به سمت شرایط مطلوب، بنابراین برای دستیابی به توسعه اجتماعی باید تهدیدات متصور این حوزه را شناسایی کرده و در جهت از بین بردن و یا کاهش آسیب پذیری های آن، برنامه ریزی و تمهیدات خاصی را انجام داد و این یعنی پدافند غیرعامل، لذا می توان با پیاده سازی و اجرای صحیح اصول پدافند غیرعامل و با در نظر گرفتن توان و موقعیت خود در تمامی حوزه ها به شرایطی از نظر کاهش آسیب پذیری رسید که موجبات توسعه امن در همه زمینه ها فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر