۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۴۹۱۳
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:
پدافند غیرعامل در حوزه‌های «جنگ شناختی» فعال شود

به گزارش پایداری ملی، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است در شرایط کنونی، کم‌کاری در حوزه پدافند غیرعامل بزرگترین تهدید ماست چون اگر ما در این زمینه عملکرد درست و یکپارچه‌ای داشتیم، کشور تا این حد دستخوش بحران‌های گوناگون نمی‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس و سخنگوی کمیسیون فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ماهنامه «صیانت پایدار» میگوید: جنگی که ما با آن درگیر هستیم، جنگ فرهنگی است و جبهه ما نیز جبهه فرهنگی است. موضوع پدافند غیرعامل می‌تواند جبهه فرهنگی انقلاب را قوام‌بخشی کند. ما در کنار نیروهای نظامی، انتظامی که وظیفه آفندی و پدافندی دارند باید به نقش پدافند غیرعامل نیز جایگاه ویژه‌ای ببخشیم.

وی توضیح می‌دهد: پدافند غیرعامل یعنی عملیات نرم و مراقبت‌های نرم از آموزه‌های انقلاب و داده‌پردازی‌های اعتقادی خودمان و حفاظت و صیانت از عقاید پاک اسلام. در حال حاضر این ارزش‌ها اهمیتی دارند که تا الان وجود نداشته، چرا که حمله همه جانبه علیه عقاید و آرمان‌‎های ما شکل گرفته است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه از همین رو باید پدافند غیرعامل به ویژه در حوزه فرهنگ را جدی بگیریم می‌گوید: پدافند غیرعامل قوی و پرقدرت ما را در مقابل هجوم دشمن واکسینه می‌کند.

وی دلیل کم‌کاری برخی از مسئولان نسبت به رعایت الزامات پدافند غیرعامل را در عدم آشکار شدن اهمیت موضوع از نظر آنها دانسته و می‌گوید: زمانی که اهمیت موضوع برای مسئولان آشکار شود، دیگر کم‌کاری وجود ندارد.

آزادی‌خواه با بیان اینکه برخی از مسئولان عزمی در کار ندارند متذکر می‌شود که این عزم باید ایجاد شود. حالا ایجاد شدن عزم گاهی از تبیین شدن موضوع است گاهی حساس کردن مسئولان. اگر مسئولان در عرصه پدافند غیرعامل کم‌کاری می‌کند باید اهمیت این فرایند را برایشان تشریح کرد تا یک عزم ملی برای انجام درست کار شکل گیرد.

وی معتقد است مهمترین تهدید پیش روی کشور ما این است که ما عرصه پدافند غیرعامل تا به حال درست عمل نکرده‌ایم. اگر موفق عمل کرده بودیم این همه مورد هجمه قرار نمی‌گرفتیم و این اتفاقات در کشور رخ نمی‌داد.

به گفته سخنگوی کمیسیون فرهنگی ما امروزه نیازمند تشکیل یک جبهه مقاوم در خط مقدم فرهنگی هستیم که پدافند غیرعامل می‌تواند خیلی خوب به تشکیل این ساختار کمک کند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر