۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۸۸۳
در دیدار ایرج کارخائی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با سرهنگ دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)بر اجرا و عملیاتی شدن دستور العمل ها و الزمات و ملاحظات حوزه پدافند غیر عامل در سطح استان سمنان تأکید شد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در دیدار ایرج کارخائی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان با سرهنگ دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)بر اجرا و عملیاتی شدن دستور العمل ها و الزمات و ملاحظات حوزه پدافند غیر عامل در سطح استان سمنان تأکید شد .

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان نقش و جایگاه سپاه و بسیج را در حمایت و همکاری در تحقق اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل مهم بر شمرد و افزود بسیج به عنوان یک نیرو مردمی و تأثیر گذار و همیشه در صحنه می تواند در عرصه های مختلف چون تهدید شناسایی ،رصد و پایش و ارائه مشاوره های تخصصی در حوزه های مختلف زیستی و سایبری و مردم محور و همراهی و مشارکت در شرایط خطر و اضطرار همکاری های شایسته ای با پدافند غیر عامل داشته باشند .

ایرج کارخا ئی افزود : توجه به اصول حفظ آمادگی و مقابله با تهدیدات از اولویت های اصلی و اهداف پیش بینی شده پدافند غیر عامل می باشد که با اجرای مانور و آموزش مختلف می توان ضمن کسب آمادگی بیشتر میزان کارائی دستگاهها و بخش های مختلف را سنجش تا در شرایط خطر و بحران اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات را لحاظ نمود و در این راستا پدافند غیر عامل در نظر دارد مانورها و دوره های آموزشی مختلفی را در سطح استان سمنان برگزار کند که نیاز است سپاه و بسیج در این عرصه همکاری و همراهی داشته باشند .

وی همچنین خواستار فعال شدن کارگروه تخصصی سازماندهی و مشارکت مردمی ذیل شورای پدافند غیر عامل و قرارگاه پدافند زیستی در سطح استان شد .

در ادامه فرمانده سپاه قائم آل محمد استان گفت : پیش بینی و پیشگیری از تهدیدات بسیار موثر است و موجب افزایش بازدارندگی کشور در برابر تهدیدات دشمن خواهد شد .

سرهنگ دامغانی پدافند غیر عامل را یکی از نقاط حساس کشور برشمرد و افزود بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری ساز و کار اجرای پدافند غیر عامل در جامعه ایجاد شد ودر سال های اخیر پیشرفت های خوبی انجام پذیرفته که نیاز است بیش از گذشته به آن پرداخته و عملیاتی گردد.

وی افزود : اگر در حوزه پدافند غیر عامل خوب عمل کنیم قطعا هزینه ما در عرصه های مختلف در مقابل تهدیدات دشمن کمتر خواهد شد .

فرمانده سپاه استان گفت :پدافند غیر عامل یک امر مهم و پر اهمیت است که همه باید در گیر آن باشیم

همه دستگاه ها و آحاد مردم پدافند غیر عامل را یک اصل برای خودشان بدانند .

وی برگزاری دوره های رزمایشی را به عنوان یک آموزش عمومی در حین مانور بسیار ارزشمند برشمرد و خواستار اثر بخشی و واقعی بودن رزمایش ها به عنوان یک کارگاه آموزشی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر