۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۴۸۶۱
مدیرعامل شرکت بازرگانی گیلان مطرح کرد؛
مدیرعامل شرکت بازرگانی گیلان با اشاره به عزم دولت در ساماندهی توزیع آرد در گیلان گفت: دولت از ابتدای دی‌ماه به‌منظور ساماندهی توزیع آرد به‌صورت هدفمند وارد میدان شده تا آرد یارانه‌ای را به‌صورت عادلانه در بین نانوایی‌ها توزیع و از توزیع احتمالی در خارج از شبکه جلوگیری کند.

به گزارش پایداری ملی،یعقوب خزراعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ظرفیت ذخیره گندم در گیلان اظهار کرد: میزان ذخیره‌سازی اسمی سیلوی گیلان ۱۲۰ هزار تن و میزان ذخیره‌سازی واقعی آن به ۱۰۶ تا ۱۰۷ هزار تن است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ هزار تن گندم در سیلوی گیلان ذخیره است افزود: علاوه بر سیلو گیلان، شش کارخانه آرد گندم نیز در استان وجود دارند که ظرفیت ذخیره‌سازی حدود ۲۴ هزار تن گندم را در بحث پدافند غیرعامل فراهم می‌آورند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران شعبه گیلان گفت: یک مجموعه سیلوی ذخیره گندم نیز در لوشان وجود دارد که حدود ۱۰ هزار تن گندم را به‌صورت پیوسته ذخیره می‌کند.

مصرف ۱۸ هزار تن آرد توسط ۸۰ درصد نانوایی‌های گیلان

خزراعی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم برای دولت یک هزار و ۴۵۰ تومان تمام می‌شود که با دو قیمت یارانه‌ای ۶۶۵۰ ریال و ۹۰۰۰ ریال در اختیار کارخانه‌های و سپس در شبکه توزیع به دست نانوایان می‌رسد خاطرنشان کرد: مجموع گندم در اختیار گذاشته در این بخش ۱۸ هزار تن است که آرد تبدیل‌شده آن حدوداً به ۱۴ هزار تن می‌رسد که ۸۰ درصد نانوایی‌های گیلان از این طریق آرد خود را دریافت می‌کنند.

نانوایی آزاد پز در گیلان زیاد است

وی با انتقاد از فراوانی نانوایی آزاد پز در گیلان افزود: یک هزار و ۶۷۰ نانوایی آزاد پز در گیلان وجود دارد که از این حیث استان رتبه اول را در کشور دارا است و مجموعاً مابقی ۲۰ درصد شبکه توزیع نانوایی‌های استان را تشکیل می‌دهند.

مصرف خارج از شبکه آرد یارانه‌ای توسط آزاد پزها

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران شعبه گیلان با تأکید بر اینکه نباید این میزان نانوایی آزاد پز در گیلان وجود داشته باشد تصریح کرد: دولت آرد ۹۰۰۰ ریالی را با یارانه در اختیار آزاد پزها قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد آرد تخصیص‌یافته یارانه‌ای خارج از شبکه نانوایی مصرف می‌شود.

خزراعی با اشاره به اینکه در حال حاضر در هیچ جایی از گیلان مردم مشکل کمبود نان ندارند گفت: مردم مشکل کمبود نان ندارند بلکه نانوایی‌های آزاد پز هستند که در دریافت سهمیه خود مشکل داشته و با اعتراض سعی می‌کنند آرد یارانه‌ای بیشتری دریافت کنند.

آرد گیلان هدفمند و عادلانه توزیع می‌شود

وی با اشاره به عزم دولت در ساماندهی توزیع آرد در گیلان بیان کرد: دولت از ابتدای دی‌ماه به‌منظور ساماندهی توزیع آرد به‌صورت هدفمند وارد میدان شده تا آرد یارانه‌ای را به‌صورت عادلانه در بین نانوایی‌ها توزیع و از توزیع احتمالی در خارج از شبکه جلوگیری کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران شعبه گیلان با اشاره به اینکه سامانه دریافت آرد در گیلان بازشده و از سوی دیگر به‌صورت انبوه آرد در اختیار نانوایی‌ها قرار خواهد گرفت تصریح کرد: از امروز با همکاری استاندار، صنعت معدن تجارت، مدیرکل اقتصادی استاندار و دستگاه‌های مسؤول توزیع آزاد در گیلان مطابق با نرم شبکه توزیع خواهد شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر