۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۴۸۵۵
بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر آغاز به کار کرد.

به گزارش پایداری ملی،رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در گفتگو بار خبرنگاران، گفت: کنفرانس هسته‌ای با هدف بومی‌سازی دانش فنی مورد نظر در صنعت هسته‌ای و توسعه علم و فناوری هسته‌ای در میان دانشجویان و در ۹ محور اصلی، به مدت دو روز واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در شهر جدید عالیشهر برگزار می‌شود.

مهدی نکیسا با اشاره به شرکت ۲۵۰ نفر در این کنفرانس، بیان کرد: ۲۷۱ مقاله به این کنفرانس علمی فرستاده شده است که ۱۸۰ مقاله پذیرفته شد و ۲۰ مقاله ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: آشکارسازی پدافند غیرعامل هسته‌ای، پرتو پزشکی، پلاسما و همجوشی هسته‌ای، راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، شتاب‌دهنده‌های ذرات، فیزیک هسته‌ای، کاربرد پرتو‌ها و مواد و ایزوتوپ‌های پایدار محور‌هایی هستند که علاقه‌مندان آثار خود را در این زمینه‌ها به دبیرخانه  فرستادند.

رئیس مرکز تحقیقات انرژی‌های نو دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: در مدت دو روز برگزاری کنفرانس، برنامه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی مانند ساخت و طراحی، آشنایی و کار با تجهیزات پرتویی نظیر آشکارسازی، کارگاه آموزشی کد‌های محاسبات مهندسی هسته‌ای و بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار می‌شود.

نکیسا قدردانی از یکی از پیشکسوتان هسته‌ای را از جمله برنامه‌های امروز عنوان کرد و یادآور شد: بیست و پنجمین کنفرانس هسته‌ای ایران عصر فردا با قدردانی از پژوهشگران به پایان می‌رسد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر