۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۴۷۹۷
خالدی :
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالبا بیان اینکه این زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگی در حال آماده شدن است، گفت: در حوزه پژوهشی نیز واحد تهران شمال به عنوان قطب علمی پدافند غیرعامل و علوم و فناوری همگرا انتخاب شده است که در این زمینه فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای را که در سطح کشور بی‌نظیر است.

به گزارش پایداری ملی، جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با حضور حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا خالدی، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم بصیر ما با حضور هوشمندانه در بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب خصوصا در راهپیمایی عظیم 22 بهمن نشان دادند که همچنان حامی و پشتیبان این انقلاب هستند و به دشمنان فهماندند که علیرغم همه مشکلات موجود و توطئه‌های آنان، پیوند بین مردم و نظام ناگسستنی است و مصمم هستند تا پرچم این انقلاب را به دست مبارک صاحب اصلی آن یعنی امام زمان(عج) برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در ادامه با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری که به عنوان "گام دوم انقلاب" منتشر شد، گفت: بر مبنای این بیانات بخش اصلی بار پیشبرد اهداف انقلاب بر عهده جوانان است. ما وظیفه داریم که جوانان و دانشجویان را برای انجام این مهم آماده کنیم و با بازمهندسی در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دانشگاه، این عزیزان را به سلاح تخصص، مهارت و تعهد مجهز کنیم تا آنان بتوانند گام دوم انقلاب را با صلابت بردارند.

وی با ذکر این نکته که تأکید ویژه مقام معظم رهبری در حوزه علم و دانش بر جوانان و آماده کردن آنان برای پذیرش مسئولیت های بزرگ از سوی آنان است، گفت: این وظیفه بر عهده دانشگاه است و ما برای انجام آن نیاز به ایجاد یک تحول سخت افزاری و نرم افزاری در دانشگاه داریم.

خالدی با بیان اینکه این زیرساخت‌ها در حوزه فرهنگی در حال آماده شدن است، گفت: در حوزه پژوهشی نیز  واحد تهران شمال به عنوان قطب علمی پدافند غیرعامل و علوم و فناوری همگرا انتخاب شده است که در این زمینه فعالیت‌های پژوهشی گسترده‌ای را که در سطح کشور بی‌نظیر است، انجام داده و در قالب برنامه علمی پایش برای استفاده همه دانشجویان، پژوهشگران و دانشگاهیان دانشگاههای آزاد سراسر کشور ثبت کرده‌ایم.

 امان‌الله پیشوا با برشمردن رئوس برنامه‌ها و تشریح عملکرد حوزه فرهنگی دانشجویی این واحد، گفت: فلسفه ایجاد دانشگاه، تربیت دانشجو است و اگر بخواهیم دانشگاه تأثیرگذار باشد باید در حوزه‌های مختلف از ظرفیت دانشجویان استفاده کرده و با کمک آن‌ها به اهداف والای آموزشی ـ تربیتی دانشگاه برسیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ایجاد تمرکز بر حوزه قرآن را یکی از اصلی‌ترین اهداف حوزه دانشجویی و فرهنگی خواند و گفت: معتقدیم اگر در این زمینه خوب عمل کنیم بسیاری از مشکلات در حوزه‌های مختلف، حتی حوزه‌های علمی و آموزشی رفع می‌شود و ما مفتخریم که هم در حوزه متن فعالیت‌های علمی و هم در حوزه فوق برنامه بر روی قرآن و آموزش قرآن تمرکز کردهایم.

وی ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری کامل از این فضاهای ایجاد شده بتوانیم در رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی دانشجویان عزیز موثرتر از پیش باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، با بیان اینکه مقام معظم رهبری در توصیه به مسئولین بارها تأکید کرده‌اند که در عرصه‌های مختلف مدیریتی باید اجازه داد که جوانان به میدان بیایند، گفت: نباید مانع حضور جوانان در مدیریت کشور شد؛ حتی اگر بیم آن برود که ممکن است آن‌ها اشتباه کنند. 

وی با ذکر این نکته که ما در هشت سال دفاع مقدس با همین جوانان و حتی نوجوانان جنگ را اداره کردیم و پیروز شدیم، گفت: در مسائل فرهنگی و اجتماعی حضور جوانان به مراتب مهم‌تر و اثرگذارتر است. در واقع یکی از رموز اصلی مؤفقیت در کار فرهنگی استفاده از ظرفیت جوانان است و می‌بینیم دلیل اصلی اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تا این حد توانسته است در کارهای فرهنگی مؤفق باشد، همین کار و حرکت بزرگ یعنی ساماندهی دانشجویان در هسته‌ها و کانون‌های مختلف دانشجویی، حضور، مشارکت و همیاری بالای همین هسته‌ها و کانون‌ها در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی این واحد است.

حجت‌الاسلام کلانتری با اظهار امیدواری نسبت به اینکه تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از این کار الگوبرداری کنند، گفت: این کار باید به همه واحدهای سراسر کشور تسری یابد. اگر می‌خواهید دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور بدرخشد، باید سخت‌کوشانه کار کنید و ما هم با تمام توان از شما حمایت کرده و پشتیبان شما هستیم.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر