۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۴۷۸۳
در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سالروز حادثه صحرای طبس مطرح شد
فرماندار ویژه طبس گفت: حادثه صحرای طبس و شکست آمریکا فرصتی تاریخی در اختیار انقلاب اسلامی قرار داده است.

به گزارش پایداری ملی، سیدمهدی طلائی‌مقدم صبح امروز در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سالروز حادثه صحرای طبس، اظهار داشت: در حوزه برنامه‌ریزی هسته‌های کلیدی وجود داشته که باید بیشتر مدنظر قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شاه‌کلید برنامه و مراسم صحرای طبس، سخنران کشوری است، یادآور شد: اگر سخنران کشوری برای این مراسم دعوت و حضور یابد مردم و اقشار مختلف خود به خود برای شرکت در این مراسم حضور می‌یابند.

فرماندار ویژه طبس اضافه کرد: اغلب استان‌های برای مراسم بزرگ به دیدار رهبری می‌روند و به نظر می‌رسد موضوع حادثه صحرای طبس در خراسان‌جنوبی برای دیدار با رهبری بسیار خوب باشد.

شکست آمریکا در طبس فرصتی تاریخی در اختیار انقلاب اسلامی قرار داد

معاون امور یادمان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در ادامه اظهار داشت: حادثه صحرای طبس و شکست آمریکا فرصتی تاریخی در اختیار انقلاب اسلامی قرار داده است.

محمد محبوب با اشاره به اینکه از هشت سال گذشته برگزاری مراسم ویژه صحرای طبس بر عهده خراسان‌جنوبی نهاده شده است، تصریح کرد: در این مدت با بررسی موضوع، زوایای پنهان این حادثه برایمان آشکار شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله پنجم اردیبهشت‌ماه مراسمی در صحرای طبس برگزار می‌شود، یادآور شد: ولی متأسفانه این برنامه تنها به همین روز خلاصه شده و در روزهای دیگر سال بازخوردی ندارد.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: سال گذشته استقرار تیمی از صدا و سیما در این منطقه سبب شد تا ارتباط خوبی با شبکه‌های برون‌مرزی برای بازخورد رسانه‌ای این حادثه ایجاد گردد.

محبوب با اشاره به اینکه منطقه حادثه صحرای طبس در مکانی قرار گرفته که هر ساله مسیر تعدادی از گردشگران خارجی است، اضافه کرد: با توجه به اینکه گردشگران زیادی سالانه برای کویرنوردی در این منطقه حضور می‌یابند این موضوع می‌تواند برای گردشگران مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: این منطقه ظرفیت بزرگی برای بحث گردشگری بوده و شکست آمریکا در این منطقه و این حادثه می‌تواند برای بسیاری از ملت‌های دنیا جاذبه خوبی باشد.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از مسجدی در این منطقه به عنوان توقفگاه بین‌راهی، گفت: همچنین هلی‌کوپتر، لاشه هواپیمای 303 و تالاری به متراژ 230 متر برای نگهداری از اسناد در این منطقه دیده شده که در حال حاضر ساخت این تالار به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

محبوب از مراجعه و بازدید سالانه 500 هزار نفر از این منطقه خبر داد و یادآور شد: با توجه به رفتارهای آمریکا باید این مراسم هر ساله به گونه‌ای برگزار گردد که بازخورد جهانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعدادی از افراد سفارت‌خانه‌های خارجی به این مراسم دعوت تا از نزدیک در جریان موضوع این حادثه قرار گیرند، تصریح کرد: دانشجویان، طلاب و روحانیون، نخبگان علمی، جوانان، بانوان، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و استان‌های مجاور و گردشگران از جمله اقشار مدنظر برای حضور در این مراسم هستند.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به جشنواره بین‌المللی باروت خیس اشاره داشت و یادآور شد: ابتدا دبیرخانه این جشنواره در اهواز قرار داشت و در حال حاضر در تهران قرار دارد.

محبوب ادامه داد: برنامه صحرای طبس خود ظرفیت این چنین جشنواره بین‌المللی را دارد و به همین سبب مقدمات این موضوع از سال گذشته آغاز شده تا شروع برنامه‌های مربوط به این حادثه از 13 آبان ماه همزمان با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا باشد و تا پنجم اردیبهشت‌ماه ادامه یابد.

وی ادامه داد: تنها خبرنگاری که به حادثه صحرای طبس وارد شده شهید حسن باقری بوده که پیگیر حضور خانواده این شهید در مراسم پنجم اردیبهشت‌ماه هستیم.

اهمیت دعوت از سخنران کشوری برای برنامه صحرای طبس

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه طبس نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: بحث سخنران کشوری و لشکری برای این مراسم اهمیت زیادی داشته که باید مورد پیگیری قرار گیرد و در این صورت انعکاس خبری تأثیرگذاری را شاهد خواهیم بود.

مهدی حسنی با اشاره به اینکه سال گذشته مجموعه باروت خیس از صحرای طبس بازدید داشتند ولی به نتیجه نرسید، گفت: برنامه‌های این چنینی که بازخورد بین‌المللی و ملی داشته باید پیگیری و مورد رایزنی برای اجرا قرار داده شود.

وی با بیان اینکه هر ساله 500 هزار نفر برای شرکت در مراسم صحرای طبس حضور می‌یابند، گفت: باید برای حضور به هر یک از اقشار جامعه سهمیه‌ای داده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر