۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۴۴۷۸۲
تأسیسات جدید انتهایی انتقال نفت کرمان با حضور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایداری ملی، تأسیسات جدید انتهایی انتقال نفت کرمان با حضور مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و هیأت همراه راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عباسعلی جعفری‌نسب مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در این مراسم داشت: این تأسیسات کمک بزرگی به تسهیل عملیات انبار پخش کرمان برای افزایش ظرفیت فرآورده‌‌های نفتی می‌کند و با وجود دو خط مستقل، انتقال نفت گاز و بنزین، بدون محدودیت و آلودگی و در اسرع وقت از رفسنجان انجام می‌شوند.  

وی با اشاره به ضرورت اضطراری احداث انبار کرمان افزود: به همین دلیل فرصت احداث این تأسیسات در آن زمان فراهم نشد و  تأسیسات موقتی دایر شد و همکاران بهره‌بردار ما در این شرایط به خدمت‌رسانی مشغول شدند و در نهایت در شرایط سخت اقتصادی کشور، این پروژه به بهره‌برداری رسید.

فرامرز لطیفی، مجری طرح نیز بیان داشت: ساخت این تأسیسات در فروردین سال 94 به دست شرکت رامپکو کلید خورد، این پروژه با توجه به اینکه در مجاورت انبار نفت کرمان قرار داشت، از اهمیت خاصی برخوردار و دارای یک هزا رو 409 متر زیربنا و در مجموع در زمینی به مساحت چهار4 هکتار بنا شده است.

وی به مشخصات فنی این تأسیسات اشاره کرد و افزود: تأسیسات انتهایی کرمان وظیفه اتصال دو خط 14 اینچ انتقال فرآورده را به انبار پخش کرمان به عهده دارد و با بهره‌برداری از این تأسیسات به میزان نزدیک به 25 میلیون لیتر بر ظرفیت فرآورده‌های نفتی انبار پخش کرمان افزوده می‌شود و کابل‌گذاری برای این پروژه در 25 کیلومتر انجام شد و میزان جوشکاری صورت گرفته در این پروژه 7 هزار و 500 قطر بر اینچ است.

وی این تأسیسات را به لحاظ امکانات تعبیه شده برای همکاران کنترل و بهره‌برداری جزو تأسیسات مجهز نامید و خاطرنشان کرد: دلیل تأخیر این پروژه به خاطر شرایط اقتصادی کشور بود و اقدامات تکمیلی برای این تأسیسات از جمله آسفات کردن باید انجام شود که در دستور کار قرار دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر