۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۴۷۶۷
«وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار امروز سه‌شنبه با همتای ایرانی خود که به پکن سفر کرده، از سخنرانی روز یکشنبه «محمدجواد ظریف» در کنفرانس امنیتی مونیخ تمجید کرد.

به گزارش پایداری ملی،  وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه ایران ضمن تمجید از سخنان او در کنفرانس امنیتی مونیخ بر تقویت مشارکت استراتژیک پکن با تهران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، وزیر خارجه چین امروز سه شنبه در دیدار با همتای ایرانی خود طی اظهاراتی کوتاه که در حضور خبرنگاران مطرح شد، بر روابط خوب و دوستی طولانی مدت پکن-تهران و لزوم تقویت این روابط تاکید کرد.

«وانگ یی» در دیدار با «محمد جواد ظریف» گفت: «در تلویزیون دیدم که شما در کنفرانس امنیتی مونیخ با صدای بلند و شفاف از حقوق ایران  دفاع کردید. فکر می‌کنم که صدها میلیون چینی هم صحبت‌های شما را تماشا کردند و حالا شما (در چین) فرد مشهوری هستید» (متن کامل سخنرانی ظریف در مونیخ .

وزیر خارجه چین افزود: «می‌خواهم از این فرصت برای انجام یک مکالمه استراتژیک عمیق با دوست قدیمی‌ام به منظور تعمیق اعتماد استراتژیک بین کشورهایمان و اطمینان از پیشرفت تازه در مشارکت استراتژیک و روابط جامعه دوجانبه‌مان استفاده کنم».

وزیر خارجه ایران هم در اظهارات کوتاهی در حضور خبرنگاران گفت: «روابط ما با چین، برای ما بسیار با ارزش است. ما مشارکت استراتژیک جامع بین ایران و چین را یکی از مهم‌ترین روابط (خارجی‌مان) می‌دانیم».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر