۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۴۷۶۵
در نشست كارگروه امنيت دريايی آيونز مطرح شد
معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز پیشنهاد برگزاری رزمایش ضد دزدی دریایی با مشارکت کشورهای حاشيه اقيانوس هند را به اعضا ارائه داد.
به گزارش پایداری ملی، نشست کارگروه امنیت دریایی آیونز (اجلاس نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند) به ریاست امیر دریادار محمدرضا عزیزی معاون طرح و برنامه نیروی دریایی ارتش که ریاست دبیرخانه و نیز ریاست کارگروه امنیت دریایی آیونز آ‌ن را برعهده دارد و با حضور نماینده‌های کشورهای عضو در بندرعباس برگزار شد.
امیر عزیزی در این نشست ضمن خیرمقدم به نمایندگان کشورهای عضو آیونز و ابلاغ سلام امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: همه ما با یک هدف مشترک دور هم جمع شدیم که عبارت است از همگرایی و همفکری و تعامل برای ایجاد امنیت در اقیانوس هند به عنوان یکی از راهبردی‌ترین اقیانوس‌های جهان.
وی خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که کارگروه امنیت دریایی به عنوان یکی از کارگروه‌های سه‌گانه آیونز علی‌رغم اینکه 10 سال از شروع به کار این اجلاس می‌گذرد اما کارنامه مثبت و موفقی نداشته است.
معاون فرمانده نداجا تصریح کرد: ما به عنوان ریاست جدید این کارگروه به دنبال حرکتی پویا،‌ فعال و جدی با همکاری یکدیگر هستیم که نخستین گام، رسیدن به دستورالعمل جامع و کامل امنیت دریایی است که بنا داریم با به اشتراک گذاشتن نظرات و همکاری‌های مسئولانه شما به آن برسیم.
ریاست کارگروه امنیت دریایی آیونز تصریح کرد: در این خصوص معتقدیم که باید از حرف‌های کلیشه و کلی و کاغذبازی‌ها و نشست ‌های بی‌نتیجه و تدوین دستورالعمل‌های ناکارآمد پا را فراتر گذاشته و با عزمی راسخ و مصمم به رویکرد عمل‌گرانه و واقع‌بینانه تغییر استراتژی دهیم.
دریادار عزیزی افزود: اجرای رزمایش ضد دزدی دریایی با مشارکت کشورهای عضو و ناظر آیونز یکی از راه‌های رسیدن به این مقصود است.
وی با ابراز امیدواری از اینکه این نشست در بندرعباس در ابتدای سال 2019 میلادی آغازی برای تحقق شروع این حرکت باشد، گفت: امیدوارم این نشست فشرده و دو روزه، نتایج خوب و مثبتی در پی داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر