۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۴۷۰۵
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت:‌ بیانیه اخیر مقام معظم رهبری، می تواند مایه تحول و دگرگونی شود و این بیانیه به نوعی راه را برای پیشرفت و حرکت در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باز کرده است.
به گزارش پایداری ملی، خبرگزاری فارس در تحلیلی نوشت،‌ مهم ترین نکته در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری را امید به آینده عنوان کرد و اظهار کرد‌: بیانیه اخیر مقام معظم رهبری با توجه به بیانیه‌های تاریخی که در طول تاریخ روابط بین‌المللی و سیاسی کشور از جایگاه تاریخی برخوردارند. برای تجزیه و تحلیل این بیانیه باید متناسب با شرایط تاریخی عمل کرد.

وی ادامه داد: شاید در آینده کسی متوجه نباشد که مقام معظم رهبری در چه مقطع زمانی این بیانیه را صادر کردند؛ چرا که ایشان بیانیه را زمانی صادر کردند که 40 سال از عمر انقلاب اسلامی گذشته است و در ادبیات سیاسی این موضوع رایج بود که انقلاب اسلامی ایران نمی تواند تا 40 سال دوام بیاورد. همچنین معمولا انقلاب ها چندان پایدار نیست و تصور دشمن بر این بود که عمر انقلاب اسلامی در مقطع 35 تا 40 سالگی به پایان برسد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: این بیانیه در مقطعی صادر شد که چشم‌انداز دورتری از انقلاب را ترسیم می‌کند یعنی گویی انقلاب تحقق یافته یا دارای امواجی بود که موج اول تمام شده و دومین موج آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: گویا موج دوم محکم تر از موج اول است. اگر احساسات در موج اول وجه اصلی انقلاب بود،‌ در موج دوم سازندگی مدنظر است. مقام معظم رهبری در این بیانیه مفاهیمی همچون عمران، آبادی، ساخت و ساز را وارد کرده است.

شفیعی اظهار کرد:‌ گاهی اوقات درحد یک شعار عنوان می شد که یک حرکت مایه یأس دشمن و تقویت امید دوستان می شود اما پس از ابلاغ بیانیه اخیر مقام معظم رهبری شاهد بودیم که این بیانیه مایه یأس دشمن و امید دوستان شد.

وی افزود:‌بسیاری از دوستان انقلاب تحت شرایط موجود نگران وضعیت انقلاب بودند اما پس از بیانیه اخیر مقام معظم رهبری تحت تأثیر ایشان قرار گرفتند و این بیانیه به نوعی ذهنیت ها را دگرگون کرد و همه را تحت تأثیر قرار داد. همچنین پویایی،‌ زنده شدن ذهن ها، امیدها مهم ترین وجه این بیانیه به شمار می رود.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به تحقق راهبردها در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: در این سال ها شاهد تجربیات متعدد تلخی از روند اجرای مسئولان درخصوص راهبردهای مقام معظم رهبری بودیم. برای مثال هرسال مقام معظم رهبری عناوین مختلفی را نامگذاری می کنند تا مسئولان و سیاستمداران بر این اساس هدایت شوند. متأسفانه آنچه که شاهد هستیم این است که مسئولان در مرحله عمل چندان موضوع را مورد توجه قرار نمی دهند و فعالیت های شان بیشتر در حد برگزاری همایش و سخنرانی است.

وی بیان کرد: آنچه که در بیانیه اخیر مقام معظم رهبری شاهد بودیم، می تواند مایه تحول و دگرگونی شود و این بیانیه به نوعی راه را برای پیشرفت و حرکت در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باز کرده است.

شفیعی اظهار کرد گاهی اوقات ممکن است سیاستمداری عنوان کند که آزادی عمل ندارم اما مقام معظم رهبری در بیانیه اخیرشان راه را برای همه چیز و همه کارها بازکردند و تحقق این فعالیت ها نیازمند اراده ای برای حرکت است.

وی ادامه داد: زمانی که کشور سازنده می شود،‌سیاستمدار از مشروعیت مردمی بیشتری برخوردار می شود. بنگاه های اقتصادی امنیت اقتصادی بیشتری خواهند داشت. چرخه جابه جابه جایی قدرت میان نخبگان رخ می دهد.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد:‌ همه جناح های سیاسی، فعالان اقتصادی،‌اجتماعی و اقشار جامعه باید از این بیانیه تفسیر خود را داشته باشند و در آن راستا حرکت کنند. بیانیه اخیر مقام معظم رهبری همه مشاغل، اقشار،‌دیدگاه های سیاسی را در بر می گیرد. این بیانیه پهنه وسیعی برای زمینه ای در حرکت های مثبت جهت پیشرفت کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر