۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۴۷۰۱
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: صدها نفر تروریست انتحاری در مرزهای ایران تجهیز شدند و هر لحظه ممکن است اقدامات تروریستی دیگری را صورت دهند.

به گزارش پایداری ملی، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 28 بهمن) قوه مقننه و با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه فوق‌العاده کمیسیون درباره حادثه تروریستی زاهدان، اظهار داشت: امروز کمیسیون مجلس درباره حادثه تروریستی زاهدان جلسه فوق‌العاده خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و سپاه پاسداران به این جلسه دعوت شدند، ادامه داد: البته  نمایندگان استان اصفهان اعلام کردند در این جلسه حضور خواهند داشت اگرچه سایر نمایندگان نیز می‌توانند در این جلسه حضور داشته باشند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس اضافه کرد: در بازدیدهایی که از مرزهای شرقی داشتیم این نکته را گوشزد کردیم که باید توجه بیشتری به مرز شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ابراز کرد: دولت در لایحه بودجه، یک‌پنجم نیازهای مرزی را مورد توجه قرار داده بود این در حالی است که سربازان وطن با جریان‌های تروریستی و انتحاری در مرزها  باید مقابله کنند. معتقدیم باید راهبردی صیانتی از نیروهای مرزی ایران شکل گیرد تا حفاظت از نیروهای ما در مرز انجام شود.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه لازم است بین دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی در مرز، هماهنگی‌هایی شکل بگیرد تا اگر در خصوص منطقه‌ای در مرز احتمال بروز مشکلات امنیتی وجود داشت، به‌سرعت اقدامات صیانتی انجام شود، اظهار داشت: موضوع تروریسم انتحاری به یک راهبرد ایذایی علیه ایران در شرق کشور تبدیل شده است. راهبرد ایذایی با هدف اذیت و آزار کشور و ایجاد مشغله ذهنی برای مردم و سیاستمداران شکل می‌گیرد.

وی گفت: موضوع دیگر این است که راهبرد کلی مرز که اکنون توسط مرزبانی سپاه پاسداران و مرکز پژوهش‌ها تعیین شده تبدیل به سیاست کلی شود تا از بودجه‌ای پایدار برخوردار باشد. صدها نفر تروریست انتحاری در مرزهای ایران تجهیز شدند و هر لحظه ممکن است اقدامات تروریستی دیگری را صورت دهند. جمهوری اسلامی ایران که در فراتر از مرزهای خود امنیت را ایجاد کرده نباید در تأمین امنیت خود دچار مشکل شود.

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس با بیان اینکه "دستگاه‌های مختلف به‌صورت موردی اطلاعاتی را در اختیار ما گذاشتند"، ادامه داد: سربازان وطن در بدترین شرایط از مرز کشور دفاع می‌کنند و دشمنان هیچ‌گاه نتوانستند در محدوده عملیاتی ما ورود پیدا کنند و چنین اقدامی را انجام دهند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با تصریح به اینکه بخشی از اقدام تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان در قالب جاسوسی اطلاعاتی انجام شده است، گفت: افرادی که این حمله انتحاری را انجام دادند از نفوذ استفاده کردند.

فلاحت‌پیشه درباره اینکه "آیا گزارش اولیه‌ای از اقدام تروریستی زاهدان به دست کمیسیون رسیده است یا خیر و این‌که مشخص شده قصور از سوی کدام دستگاه بوده است؟" اظهار داشت:گزارشات اولیه به دست ما رسیده است اما جمع‌بندی خود را پس از جلسه امروز انجام می‌دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر