۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۴۴۷۰۰
استاندار بوشهر با تاکید بر احیاء طبیعت و مقابله با شرایط آلایندگی در شهرستان عسلویه گفت: در این زمینه، تشکیل کارگروه ملی مقابله با آلودگی محیط زیست عسلویه مورد توجه و تاکید قرار دارد.

به گزارش پایداری ملی، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای آموزش عالی در استان بوشهر با تاکید بر توجه توسعه زنجیره تولید در استان بوشهر و مشارکت صنایع در این عرصه اظهار داشت: هر چند  صنایع نفت، گاز و پتروشیمی بخشی از اشتغال مستقیم استان را ایجاد می‌کند ولی بخشی دیگر از اشتغال می‌تواند از طریق دریافت خدمات از واحدهای تولیدی مستقر در استان محقق شود.

وی، با بیان اینکه دریافت خدمات صنایع از واحدهای مختلف استان بوشهر در بخش‌های اشتغال‌زایی تاثیرگذار است افزود:صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در استان بوشهر باید خدمات مورد نیاز خود را از واحدهای مختلف استان تامین کنند چراکه این مهم در توسعه و حل برخی از  مشکلات اثرگذار است.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه ویژه به دانشگاه خلیج فارس در عرصه بین‌المللی گفت: باید به این مرکز آموزش عالی با نگاه بین‌المللی توجه شود تا بتوان اهداف مورد نظر این دانشگاه محقق کرد.

گراوند مقابله با آلودگی محیط زیست در  عسلویه را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای احیاء طبیعت و مقابله با شرایط آلایندگی در شهرستان عسلویه  تشکیل کارگروه ملی مقابله با آلودگی محیط زیست ضرورت دارد.

وی، با اشاره به تدوین سند توسعه شاخص‌های کارآفرینی با همکاری دانشگاه‌های استان بوشهرخاطر نشان کرد:  توسعه و حمایت از سرمایه‌های انسانی امری مهم و ضروری است و در این راستا توسعه شاخص‌های کارافرینی باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر بررسی تدوین سند تحول آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های انسانی در ابعاد گوناگون باید مورد توجه قرار بگیرد چراکه بزرگترین  سرمایه اجتماعی یک جامعه نیروی انسانی توانمند و نخبه محسوب می‌شود.

گراوند با تاکید بر اجرای طرح‌های کارآفرینی در بخش‌های مختلف در راستای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی خاطر نشان کرد: تحقق اشتغال نباید فقط  به ادارات و دستگاه‌های دولتی نگاه کرد بلکه توجه به طرح‌های کارآفرینی در اولویت قرار دارد.

وی، از آغاز پرورش و تولید آرتمیا در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: پرورش آرتمیا با همکاری دانشگاه خلیج فارس  و شیلات استان بوشهر و برخی مراکز آموزش عالی آغاز شده است که نقش مهمی در توسعه تولید، اشتغال، و توسعه طرح‌های دانش بنیان دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر