۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۴۶۸۵
سفیر ترکیه در نهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها:
دریا اورس در نهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها گفت: ارتباط علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ترکیه با ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه بیش‌تر است.

به گزارش پایداری ملی، دریا اورس سفیر ترکیه در تهران در نهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها گفت: در سال های اخیر تعداد زیادی تفاهم نامه بین دانشگاه های ایران و ترکیه امضاء شده است که امیدواریم نتایج خوبی به دست بیاید. ما از اینکه با ایران در زمینه های مختلف همکاری داریم رضایت داریم و تلاش می کنیم ارتباطات ما بیشتر شود.

وی اضافه کرد: در ترکیه بیش از ۲۰۰دانشگاه دولتی و غیر دولتی وجود دارد که به نوعی همه آنها در حال ارتباط با دانشگاه های ایران هستند و من به عنوان سفیر ترکیه قرار است این روابط را هر چه بیشتر افزایش دهم.

اورس ادامه داد: ترکیه و ایران به عنوان دو کشور بزرگ و تاریخی مشترکات زیادی دارند و آماده هستیم از اختلاف نظر ها چشم پوشی کنیم و روابط دوستانه و برادرانه را در زمینه های مسایل مختلف علمی را ارتقاء دهیم.

وی تصریح کرد: در دهه اخیر شاهد هستیم ایران و ترکیه در زمینه صنایع دفاعی دستاوردهای زیادی را بدست آورده اند و ما معتقدیم به خاطر تحریم های ظالمانه آمریکا این اتفاق افتاده است، این موضوع در حالی است که کشور های پیشرفته وقتی محصولی را می خریم قطعات آن را به ما نمی دهند اما قرار است ما در زمینه دفاعی استقلال داشته و به کشورهای دیگر وابسته نباشیم.

سفیر ترکیه تاکید کرد: ما کشور صلح دوستی هستیم و قرار است تحریم ها را با همکاری ایران از پیش راه خود برداریم و عناصر خارجی را کنار بزنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر