۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۴۴۶۷۶
در واکنش به مواضع مایک پنس
نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین سوئد با انتقاد از سخنرانی معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «اروپایی‌ها از برجام خارج نخواهند شد».
به گزارش پایداری ملی،تکرار چند باره تاکید معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر لزوم خروج کشورهای اروپایی از برجام با واکنش نخست‌وزیر سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ سوئد که از ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۶ وزیر خارجه این کشور بوده، مواجه شده و او گفته است که اروپا از برجام خارج نخواهد شد.

«کارل بیلت» رئیس کنونی اندیشکده «شورای اروپاییِ روابط خارجی»، نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین سوئد دقایقی بعد از پایان سخنرانی «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از این سخنرانی و اظهارات اخیر او علیه ایران انتقاد کرد.

او در توئیتر خود نوشت: «عجیب و غریب است که معاون رئیس‌جمهور آمریکا از اروپایی‌ها می‌خواهد از توافق هسته‌ای ایران خارج شوند البته چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد (اروپا از برجام خارج نخواهد شد)».

نخست‌وزیر و وزیر خارجه پیشین سوئد افزود: «آیا این واقعا جزو منافع آمریکا است که ایران را به از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای پیشرفته‌‍اش وادار کند؟ یا این اقدامها فقط تلاش برای یافتن بهانه به منظور جنگ (با ایران) است؟»

مایک پنس در روزهای اخیر، ضمن ایراد اتهام‌های واهی و لفاظی‌های ضد ایرانی حداقل سه بار صراحتا از کشورهای اروپایی خواسته که از برجام خارج شوند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر