۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۴۴۶۷۲
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی تولید جهانی موادمخدر گفت: ۵۰درصد معتادان کشور شاغل هستند.
به گزارش پایداری ملی،سردار اسکندر مومنی در آئین گشایش مرکز بازپروری صیانت و اشتغالزایی شهید «زیادیان» که در آزادراه امام رضا (ع) برگزار شد، طی سخنانی طرح اجرایی برای بازپروری معتادان و سامان دهی معتادان متجاهر توسط سپاه پاسداران را مفید و حمایتگرانه قلمداد کرد و گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند اراده ملی است.

وی با بیان این که متاسفانه تولید ناخالص ملی کشور ما در حوزه مواد مخدر ۱۱.۷ درصد است، گفت: باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد تمام اقدامات و تلاش خود را انجام دهیم، چرا که اعتیاد در راس آسیب‌های اجتماعی و نیازمند عزم ملی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که بیش از ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستند، اضافه کرد: باید تمام نهاد‌های مقابله‌ای برای مقابله با اعتیاد و همچنین ورود و توزیع مواد مخدر تلاش خود را انجام دهند، اولویت ما در زمینه مقابله با اعتیاد و موادمخدر پایداری و استفاده از راهکار‌های مناسب برای ریشه کن کردن این معضل است.

وی اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده در زمینه مبارزه با مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد و افزود: در امتداد این امر باید سامان دهی معتادان متجاهر را به عنوان اولویت کوتاه مدت در دستور کار قرار دهیم، معتادی که از خانواده طرد و در خیابان آواره می‌شود، امنیت جامعه را به خطر انداخته و علاوه بر آن برای گذران زندگی دست به انجام هر جرمی می‌زند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان این که اعتیاد منجر به ناآرام شدن کانون گرم خانواده‌ها می‌شود، ادامه داد: منشأ بسیاری از جرایم در کشور اعتیاد است.

مومنی گفت: اکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر وجود دارد، که این تعداد معتاد موجب ناآرامی و سلب امنیت در جامعه و افزایش جرایم خواهند شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از تلاش دشمنان در ترویج و گسترش اعتیاد و موادمخدر در منطقه خاورمیانه خبر داد و گفت: در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید مواد مخدر ۲۰۰ تن بود، اما هم اکنون شاهد افزایش ۵۰ درصدی این میزان هستیم که به ۱۰ هزار تن رسیده است و همچنین در حال حاضر سرانه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان نسبت به گذشته به ۵۰ برابر رسیده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر