۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۴۴۶۱۱
دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد حضور نظامی آمریکا در افغانستان نه تنها اوضاع را بی‌ثبات کرد، بلکه این کشور را چند دهه به عقب برده است.

دبیر شورای امنیت روسیه، در مصاحبه با روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» اعلام کرد آمریکا به جای اجرای ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان، در تلاش بوده است تا جای پایی در این کشور به دست آورد و اتکای کابل به واشنگتن را افزایش دهد.

 او گفت: ما می‌بینیم که در تلاش برای دستیابی به جای پایی در افغانستان برای سال‌های آینده، آمریکا نظامی را ایجاد کرده است که افغانستان به طور مستقیم به تسلیحات و تجهیزات نظامی آمریکایی وابسته می‌شود.

دبیر شورای امنیت روسیه افزود اعلام آمریکا مبنی بر خروج احتمالی نظامیان ناتو از افغانستان «در واقعیت در حال عملی شدن نیست».  پاتروشف گفت: در مجموع، حضور واشنگتن در افغانستان نه فقط اوضاع را بی‌ثبات کرد، بلکه این کشور را چند دهه به عقب برد.

پاتروشف اعلام کرد در حال حاضر تعداد اعضای گروه‌های طالبان و داعش در افغانستان  به ترتیب ۶۰ هزار و ۴ هزار نفر است. دولت افغانستان نتوانسته است کنترل بیش از ۶۰ درصد مناطق این کشور را به دست گیرد و این در حالی است که تولید مواد مخدر در افغانستان ۴۳ برابر شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر