۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۴۴۵۹۹
سمنان-نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه بابیان اینکه آشنایی مردم با حملات میکروبی و شیمیایی دشمن باعث تقویت امنیت کشور می‌شود، گفت: توجه به این مقوله باعث کاهش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد.

احمد همتی صبح پنج‌شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان سمنان با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری ضمن بیان اینکه آشنایی مردم با حملات سایبری و میکروبی و شیمیایی باعث تقویت بیشتر امنیت کشور می‌شود، ابراز داشت: این مقوله درست همانند پیشگیری در حوزه بهداشت است که هر چه در این زمینه کار صورت گیرد هزینه‌ها کمتر و امور بهتر پیش خواهد رفت.

وی ضمن بیان اینکه پیشگیری دارای دو بخش است، اضافه کرد: خطرات بالفعل مانند تأسیسات و تجهیزاتی که با یک حادثه چه طبیعی و چه انسانی می‌تواند خطرآفرین باشد و بخش دوم خطرات و تهدیدات بالقوه که می‌تواند باعث خطر شود می بایست مورد توجه قرار گیرد.

عضو خانه ملت بابیان اینکه سمنان در حوزه موقعیت جغرافیایی خاصی برای پدافند غیرعامل قرار دارد، ابراز داشت: همجواری با هشت استان، همسایگی با ۴۰ میلیون نفر جمعیت همچنین در حدود ۲۰ میلیون تردد و نقشه خاص توپوگرافی و تراکم کم جمعیت، استان را در موقعیت ویژه ای قرار داده است.

همتی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این موقعیت خاص برخی از نهادها توانسته‌اند شرایط را تشخیص دهند و مراکز فرماندهی خود را به استان برای راهبری در شرایط اضطراری انتقال دادند.

وی اضافه کرد: افزایش اعتماد عمومی و بالا بردن عدالت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره می‌تواند باعث در صحنه نگه‌داشتن مردم شود که اگر مردم در صحنه و همراه با حاکمیت باشند به کشور گزندی نخواهد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر