۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۴۵۸۸
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد گفت: این سازمان نیازمند جدی تجهیزات خاص از قبیل لباس غواصی، لباس های رفع آلایندگی و شیرهای هیدرات است.
به گزارش پایداری ملی، مجید گریوانی روز چهارشنبه با اشاره به افزایش قیمت تجهیزات خاص آتش نشانی، اظهار داشت: قیمت برخی اقلام افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: در حال حاضر تمامی لباس های غواصی سازمان فرسوده و در آموزش استفاده می شود در حالی که قیمت هر دست لباس غواصی جدید 500 میلیون ریال است و خرید آن از توان سازمان خارج است.

گریوانی گفت: بر اساس نیازسنجی انجام شده حداقل پنج دست لباس غواصی برای سازمان لازم است که اعتباری معادل 2 میلیارد و 500 میلیون ریال را می طلبد که با توجه به شرایط مالی شهرداری در بودجه سال 98 قرار نگرفته است.

وی با اشاره به برگزاری یک دوره آموزش غواصی برای تمامی پرسنل سازمان، افزود: از مجموع شرکت کنندگان حداقل 10 نفر برای دریافت ستاره دو و سه غواصی به بندرعباس اعزام و برای سازمان به کارگیری می شوند.

وی یادآور شد: هم اینک چهار نفر از پرسنل به عنوان تیم غواصی در سازمان فعالیت دارند ولی تا دو سال آینده بازنشسته می شوند و نیاز به نیروهای جدید داریم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد همچنین بر لزوم خرید تجهیزات خاص مدیریت مواد خطرناک برای رفع آلودگی در استان تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیز حداقل 10 دست لباس نیاز است.

وی قیمت هر دست لباس رفع آلایندگی را 500 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: مکاتبات لازم با سازمان پدافند غیرعامل کشور و بازدید از مجموعه آتش نشانی انجام شده ولی تا الان نتیجه ای حاصل نشده است.

گریوانی به برگزاری دوره آموزشی استانی گازهای خطرناک در بجنورد توسط فرمانده تنها ایستگاه رفع آلودگی کشور اشاره کرد و گفت: در این دوره 48 نفر از پرسنل شرکت داشتند که علی رغم اطلاع رسانی انجام گرفته از دیگر شهرستان ها فقط دو نفر از شیروان و یک نفر از جاجرم در دوره شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به لحاظ توانمندی نیروی انسانی مشکلی در سازمان نداریم ولی در بخش تجهیزات کمبودها بسیار است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بجنورد با اشاره به عبور خودروهای حمل مواد سمی و خطرناک از قبیل آمونیاک و کلر از استان، گفت: در صورتی که کوچکترین مشکلی از این ناحیه متوجه استان شود به هیچ وجه امکانات لازم را نداریم و ممکن است تبدیل به یک بحران شود.

وی با بیان اینکه این سازمان نیاز جدی به تامین شیرهای هیدرات آتش نشانی در سطح شهر دارد، یادآور شد: هم اینک 32 شیر در سطح شهر موجود است در حالی که حداقل نیازمند افزون بر 90 شیر آتش نشانی بر اساس جمعیت هستیم.

وی افزود: آب و فاضلاب شهری برای نصب هر شیر هیدرات 500 میلیون ریال از سازمان آتش نشانی دریافت می کند که هزینه بالایی می شود.

گریوانی گفت: در حال حاضر این شیرها در اکثر نقاط شهر نصب شده اند ولی فاصله استاندارد رعایت نشده و پراکنده اند و لازم است بعد مسافت ها نزدیک تر شوند تا زمان امدادرسانی و پشتیبانی آب در حوادث کوتاه تر شود.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی با هر سختی ممکن تلاش داریم بهترین خدمات را در حوادث ارائه دهیم ولی ارائه عملکرد بهتر نیازمند امکانات خاص است تا درد و آلام مردم کاهش یابد.
روزانه 350 تا 400 تماس با سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بجنورد برقرار می شود که هفت تا 10 مورد منجر به عملیات شده و مابقی با راهنمایی و ارشاد همراه می شود.

86 نفر در پنج ایستگاه سازمان آتش نشانی بجنورد مشغول خدمت هستند که 75 نفر آنها نیروهای عملیاتی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر