۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۴۴۵۴۰
رژیم صهیونیستی راهبرد نظامی خود در قبال سوریه را از حملات هوایی به شلیک گلوله تانک تغییر داد.

به گزارش پایداری ملی،رژیم صهیونیستی پس از سه هفته از حملات جنگنده‌های خود به مناطقی از سوریه، که با واکنش سریع پدافندهای سوریه روبه‌رو شد. این بار و در روشی متفاوت با شلیک گلوله‌های تانک به بیمارستانی در قنیطره حمله کرد چرا که از سخنان راهبردی اخیر سید حسن نصرالله و واکنش سوریه نسبت به پاسخ قاطع نسبت به حملات دوباره جنگنده‌هایش واهمه دارد.روز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی از جنوب سوریه را مورد حمله قرار داد. حملاتی که متفاوت‌تر از گذشته بود، چرا که این بار به جای جنگنده‌های صهیونیستی، تانک‌های این رژیم به گلوله‌باران مناطقی از قنیطره پرداختند. این حملات در سه منطقه استان القنیطره در جنوب غربی دمشق که استان هم‌مرز با فلسطین اشغالی است، انجام شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حملات یک بیمارستان متروکه در شهر قنیطره و یک پست دیده‌بانی مرزی  ارتش در منطقه الاحرش و مزارع حومه جباثا الخشب و تل الدرعیه مورد هدف قرار گرفته و تنها خسارت محدودی وارد کرده و هیچ‌کس در این حملات مجروح و کشته نشده است. این حملات که نزدیک به یک ماه، پس از آخرین حمله موشکی رژیم اسرائیل به مواضعی در سوریه انجام گرفته است؛ سؤالاتی را در باره چرایی و اهداف این حمله و البته تنزل حملات موشکی و هوایی به حملات خمپاره‌ای و تانک مطرح کرده است. به عبارت دیگر چرا رژیم اسرائیل به این حملات اقدام کرده است؟ و چرا مانند حملات گذشته خود دست به حملات موشکی و هوایی نزده است.

ترس صهیونیست‌ها از سخنان راهبردی نصرالله و واکنش سوریه

در اینکه چرا مانند گذشته از موشک و جنگنده‌های تهاجمی در این حملات استفاده نشده است را باید به چند دلیل مهم اشاره کرد. اول آنکه ارتش و دولت سوریه در حملات 23 روز قبل رژیم اسرائیل به سوریه رسماً تهدید کردند در صورت تکرار حملات، سوریه ناگزیر به پاسخگویی به عمق سرزمین‌های اشغالی خواهد شد. البته در همان زمان نیز یک فروند موشک به عمق سرزمین‌های اشغالی شلیک شد که گزارش‌های متناقض منابع صهیونیستی روایتگر تأثیر راهبردی این موشک است. دوم اینکه سید حسن نصرالله در مصاحبه با شبکه المیادین، صحبت از راهبردهای نظامی جدیدی علیه رژیم صهیونیستی کرد و موازنه وحشتی را مطرح کرد که حتی برخی کارشناسان آن را مؤثر در انتخابات پیش روی رژیم صهیونیستی نیز دانسته‌اند. این هشدار سید حسن نصرالله و خطوط قرمز تعیین شده از سوی وی، نگرانی از واکنش گسترده به حملات را ایجاد کرده است، لذا اقدام به حملات موشکی  و هوایی و امکان واکنش گسترده که با خسارات زیادی می‌تواند همراه باشد، در این مقطع یک حماقت محض محسوب می‌شود اما حمله نکردن نیز به معنی نشانه ترس و تسلیم محسوب می‌شود که جامعه صهیونیستی آماده پذیرش آن از سوی نتانیاهو نیست.

افزون بر این؛ عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای نشان می‌دهد که سامانه اس 300 روسی به طور کامل راه‌اندازی شده و در اختیار ارتش سوریه قرار گرفته است. در حملات گذشته سوریه با سامانه قدیمی اس 200 که ارتقاء یافته و تقویت شده بود تقریباً بالای 90 درصد موشک‌ها را منهدم کرده و چند فروند جنگنده پیشرفته رژیم اسرائیل را نیز سرنگون کرده بود. لذا با استقرار کامل اس 300 و عملیاتی شدن آن انجام حملات موشکی و هوایی با موفقیتی همراه نخواهد بود کما اینکه ناکارآمدی و نقاط ضعف هوایی و موشکی رژیم اسرائیل در مقابل سامانه‌های موشکی سوریه بیشتر آشکار خواهد شد.

اما نتانیاهو که در حملات ماه گذشته خود به سوریه این‌گونه القا می‌کرد که مواضع نیروهای ایرانی در سوریه را مورد هدف قرار داده است، تاکتیک جدید رسانه‌ای در پیش گرفت تا با قهرمان‌سازی نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتباری برای وی در انتخابات پیش روی صهیونیست‌ها فراهم سازد که این طرح همانند دیگر توطئه‌های نظامی و رسانه‌ای وی با شکست روبه‌رو شد. چرا که ایران نسبت به ادعاهای پوچ و واهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نداد و اساساً ایران در مرزهای اراضی اشغالی نیرویی ندارد که صهیونیست‌ها بخواهند با موشک آن را مورد هدف قرار دهند.

روح‌الله زاد: نتانیاهو در حمله به سوریه نیاز انتخاباتی دارد

آقای احمد روح‌الله زاد، دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل دفتر جمعیت دفاع ازملت فلسطین، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب سوریه را نیاز انتخاباتی نتانیاهو توصیف می‌کند و به «صبح نو» می‌گوید؛ نخستین پیامی که از این حمله دریافت می‌شود ترس رژیم اسرائیل از حملات نظامی احتمالی در آینده است. خصوصاً که ارتش سوریه با کمک همپیمانان خود مرحله بحران فروپاشی را پشت سر گذاشته و در مرحله تثبیت قرار دارد و با توجه به تحولاتی که در منطقه جولان رخ داده است رژیم اسرائیل به شدت نگران است و با این حملات در واقع می‌خواهد خود را آماده برای هر تهدیدی از منطقه جولان نشان دهد.

در صورت شکست در انتخابات، زندان در انتظار نتانیاهو است

دبیر کمیسیون سیاسی و امور بین‌الملل دفتر جمعیت دفاع ازملت فلسطین، افزود: چرایی دیگر این حملات را باید در نیاز انتخاباتی بنیامین نتانیاهو جست‌وجو کرد. نتانیاهو می‌داند که اگر در انتخابات پیش روی پیروز نشود، زندان در انتظار او است. لذا همه اقدامات خود را بر اساس این نیاز انتخاباتی تعریف می‌کند. وی در حال حاضر ضمن اینکه نخست وزیر و وزیر امورخارجه است، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را نیز در اختیار دارد. جامعه‌شناسی رژیم اسرائیل نشان می‌دهد نیازهای امنیتی در رأس اولویت‌های آن قرار دارد. لذا جریان‌هایی شانس بیشتری برای کسب آراء عمومی دارند که بتوانند بالاترین ضمانت امنیتی را به جامعه صهیونیستی ارائه کنند. لذا حملات به سوریه در همین چارچوب ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به  حضور نتانیاهو در کنفرانس ضد ایرانی ورشو، تصریح کرد: حتی حضور نتانیاهو در نشست ورشو نیز بر اساس همین نیاز انتخاباتی تعریف می‌شود، خصوصاً که مراکز مطالعات امنیتی و استراتژیکی رژیم صهیونیستی، ایران و حزب‌الله لبنان را در رأس تهدیدات برای رژیم اسرائیل قرار داده‌اند. لذا جامعه صهیونیستی نیاز دارد که مواضع قاطع منتخبین را در قبال این تهدیدات استراتژیکی دریافت کند.

روح‌الله زاد، ادامه داد: نکته دیگری که نباید از آن غفلت کرد همزمانی این حملات با جشن پیروزی انقلاب اسلامی است. روزی که به‌رغم همه خوش‌خیالی‌های غربی، عربی و صهیونیستی مردم ایران پررنگ‌تر از گذشته به میدان آمدند و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود نیز عمیق‌تر از گذشته سر داده شد. شکستی که انعکاس آن باید به نوعی با این حملات تحت شعاع قرار بگیرد.

کشته و مجروح شدن 70 غیر نظامی بر اثر حملات آمریکا به شرق سوریهعلاوه بر حملات رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب سوریه و بیمارستان متروکه در قنیطره ، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا روز گذشته نیز به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش، حملاتی به حومه دیرالزور سوریه داشت که در این حملات 70 غیر نظامی کشته و مجروح شدند.

منابع محلی سوریه اعلام کردند : در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی علیه یک اردوگاه غیرنظامیان  در شهرک «باغوز» واقع در حومه دیرالزور 70 غیر نظامی از جمله کودکان و زنان شهید و زخمی شدند. که این تعداد از شمار شهدای این تجاوزات قابل افزایش است.

منبع: صبح نو


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر