۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۴۵۱۰
یکی از مولفه های اصلی انقلاب اسلامی ایجاد خودباوری و میل به رشد و بالندگی در کشور است. حوزه سایبری و در ابعادی بزرگتر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز از این قاعده مستثنی نیست و در همین مسیر پیش می رود.
به گزارش پایداری ملی،صادق بیک پور رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات نوشت؛تولید، توسعه و استفاده از فناوری های بومی در زیرساخت های ارتباطی یکی از نشانه های این بالندگی در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است. درحال حاضر نزدیک به70 درصد تجهیزات پسیو –تجهیزات غیرفعال- و 35 درصد تجهیزات اکتیو شبکه های مخابراتی، نتیجه تلاش و همت جوانان و پژوهشگران داخلی است و این سهم با شتاب قابل توجه ای در حال افزایش است .

به شهادت دستگاه های اطلاعاتی سایر کشورها، در حال حاضر ایران یکی از کشورهای پیشرو در حوزه امنیت سایبری است. تربیت نیروی انسانی با انگیزه، متعهد و متخصص، سرمایه انسانی بزرگ و با ارزشی را ایجاد کرده است که ایران اسلامی می تواند به آن افتخار نموده و با تکیه بر این توانمندی مسیرهای رشد و پیشرفت را با اطمینان بیشتری طی نماید.

ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش غیرقابل انکاری در توسعه کسب و کارهای کوچک و بزرگ دارد. در کشور ما نیز تعداد زیادی از همین کسب و کارها در قالب استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است.

به همین دلیل حفظ پایداری شبکه های مخابراتی اهمیت بسیاری یافته است. از جهت دیگر اطمینان از پایداری شبکه های موجود و خدمات عمومی برای تسهیل مدیریت بحران نیز حیاتی است. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارگروه مدیریت بحران آن با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اپراتورهای مخابراتی با برنامه ریزی و اجرای مجموعه ای از اقدامات، تلاش نموده تا سطح شاخص های پایداری شبکه های ارتباطی کشور را افزایش دهد.

بررسی وضعیت شبکه های ارتباطی کشور در بحران های طبیعی سال های اخیر و مقایسه آن با شاخص های مشابه در کشور های توسعه یافته نشان دهنده موفقیت تلاش های صورت گرفته در این حوزه است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر