۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۴۴۴۵۱
هاشمی گفت: ۴۵ هزار شغل در دو سال گذشته در استان گلستان ایجاد شده ولی هنوز بالغ بر ۷۰ هزار بیکار در استان گلستان وجود دارد و چند پروژه مهم در استان می‎تواند به رونق اشتغال در استان کمک کند.

به گزارش پایداری ملی، «سید مناف هاشمی » در آیین افتتاح و کلنگ‎زنی متمرکز پروژه‎های استان گلستان اظهار کرد: پس از اینکه استان گلستان از مازندران جدا شد محرمیت‌های زیادی داشت و در طول دو دهه گذشته توجه خوبی به این استان افتاده است.

استاندار گلستان با بیان اینکه گروه‎های سیاسی و اقوام در استان گلستان با وحدت با یکدیگر زندگی می‎کنند، ادامه داد: در دو سال گذشته علی‎رغم سخت‎تر شدن وضعیت اقتصادی کشور شرایط ما در استان گلستان بهبود یافت.

هاشمی با بیان اینکه با وجود تحریم‎ها مردم حتی در چند ماه گذشته مشکلات اساسی در زندگی نداشتند، افزود: ما در شرایط غیر عادی این وضعیت را بدست آوردیم در شرایطی هستیم که کشور می‎توانست در وضعیت بدتری باشد.

وی با بیان اینکه به دلیل فشارهای خارجی برخی از سرمایه‎گذاران در استان جرات سرمایه‎گذاری نداشتند، افزود: در سفر رئیس جمهور نزدیک به 7 هزار میلیارد تومان در استان گلستان افتتاح و کلنگ‎زنی پروژه‎ها را داشتیم.

استاندار گلستان تاکید کرد: در استان وحدت و همدلی وجود دارد و هم شرایط و خواسته تحولی در استان دیده شده و با اقدام بیشتر می‎توان عقب‎ماندگی‎ها را در استان گلستان جبران کرد. 

وی با بیان اینکه با 5 میلیون تن تولید در حوزه مختلف کشاورزی در استان گلستان داریم، تاکید کرد: با ارتباط با کشورهای سی‎آی ‎اس و با تصویب منطقه آزاد استان گلستان می‎تواند آینده روشنی را داشته باشد. 

استاندار گلستان با بیان اینکه امروز با حضور جناب‎عالی پروژه های شهرستان گرگان افتتاح می‎شود، افزود: 20 هزار میلیارد تومان تفاهم‎نامه را در استان گلستان با حضور رئیس جمهور امضاء کردیم و در همه این پروژه‎ها وزیر اقتصاد نقش دارد و اگر بتوانیم 20 تا 30 درصد  این تفاهم‎نامه را عملیاتی کنیم بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان اعتبار می‎شود.

 هاشمی تاکید کرد: وزیر اقتصاد می‎تواند در جذب این بودجه بیشترین کمک را به استان گلستان داشته باشند و این درخواست را داریم که برای جبران عقب‎ماندگی‎های استان این اهتمام از سوی وزیر اقتصاد اتفاق بیفتد.

 وی افزود: 45 هزار شغل در دو سال گذشته در استان گلستان ایجاد شده ولی هنوز بالغ بر 70 هزار بیکار در استان گلستان وجود دارد و چند پروژه مهم در استان می‎تواند به رونق اشتغال در استان کمک کند.

 استاندار گلستان به اجرای پروژه راه‎آهن گرگان- مشهد اشاره کرد و افزود: فاینانس این پروژه با کشور چین است و 15 درصد سهم دولت نیز مصوب شده ولی به دلیل شرایط تحریم هنوز این پروژه اتفاق نیفتاده است.

هاشمی با بیان اینکه پروژه راه آهن گرگان- مشهد به عنوان کریدکور شمال شرق کشور مطرح شود، افزود: این پروژه می‎تواند به عنوان یک پدافند غیرعامل باشد و اقتصاد استان را نیز رونق بدهد.

وی به پروژه پتروشیمی استان گلستان اشاره کرد و متذکر شد: 97 هزار نفر سهام‎دار در این پروژه وجود دارد ولی به دلایل و مشکلات جدی هنوز وزارت نفت به این پروژه وارد نشده است، در سفر رئیس جمهور به دو روش به تفاهم‎ رسیدیم یا خوراک آن تغییر کند و یا اینکه برای چند سال آینده میزان خرید اوره آن از استان گلستان تضمین شود تا سرمایه‎گذاری اتفاق بیفتد.

استاندار گلستان به برقی‎کردن راه آهن گرمسار اشاره کرد و افزود: تجهیز کارگاه این پروژه می‎تواند بیش از 5 هزار نفر اشغال ایجاد کند، در کنار اشتغال‎های زودبازده و کوچک امید داریم بتوانیم چند پروژه بزرگ نیز در استان دنبال شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر